- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under januari 2015

Av Sandra - 31 januari 2015 23:22

Men hej!

Jag hade ett jätte-jätte-JÄTTElångt inlägg skrivet igår. Och jag var så nöjd över det eftersom jag fått en del klagomål över mitt bristande intresse för min lilla blogg. Så vad tror ni händer?
"Fel: kan inte ansluta till servern"
Alltså, va faaaan.
Jag blev så irriterad att jag la mig och sov.

Hur som helst så fyllde ju allas vår charmör Matheo 1 år igår!!
Tänk vad året försvann snabbt, helt otroligt vad mycket barnen går igenom på bara ett år.
Jag ska hälsa på honom till veckan med present och sådär, men döm om min förvåning när Matthias ringer igår kväll och ber mig gå ut på baksidan.
Där sitter lillkillen i sin stol och jag fick låna honom ett par timmar! Blev så glad, barnen med. Så vi lekte, och lekte, och såg på film, bytte blöja, rensade hela mitt bord på grejer haha, och drog hundarna i öronen...


Vid halv tio somnade Matheo i min famn och Lucas på golvet konstigt nog så jag hjälpte honom till sängen. Jag trodde han såg på filmen men icke, han var helt borta, lillhjärtat.
Amelia la sig samtidigt som Lucas och jag strax efteråt när Matheo åkt.

Idag däremot har barnen varit ute, jag fick snällt stanna inne och hålla uppsikt över dom då mina täckbyxor är försvunna. :( jag är nästan värre än barnen på att tappa bort saker.

Sedan har de lekt kockar, badat och sett på Mammas pojkar men nu sover båda sen två timmar, och jag la mig nyss i sängen med lite jordgubbar och ett glas Fanta Lemon, som jag fick sjuk craving på idag. Jag får för mig så mycket ibland...

Hoppas ni haft en fin helg, ta hand om varandra så hörs vi imorgon om jag hinner med mig!

Av Sandra - 29 januari 2015 18:01

Jag går runt i tron om att det är fredag idag, så jag blev helt paff när jag hörde att Amelia skulle på skolan imorgon! Haha, tänk om jag hade trott att det var lördag.... Skolan hade fått efterlysa henne.

Lucas följde med Matthias på Matheos kalas förut, jag ska dit nästa vecka istället, och Amelia ville stanna hemma, så hon har pysslat på med sitt och jag har gjort klar ytterligare två beställningar eller vad man nu ska kalla det. Jag hobbymålar ju så det är mest kul om någon vill ha en av mina sjuhundra olika skisser.

Jag hoppas dock mina pennor anländer imorgon, för jag är i stort behov utav allihop. Speciellt hudfärgerna, som är Copic Markers, världens bästa pennor för illustrationer. Det är porr för mig.

Nä, nu däremot måste jag tvätta håret. Har alltid mössa på mig, till och med inne. Hej fett hår!!

Av Sandra - 28 januari 2015 09:35

Igår hade jag fullt upp hemma. Vi pysslar ju rätt mycket nu, och alla små pappersbitar flyger runt hela lägenheten så jag fick storstäda varenda liten vrå och det tog en stund. Sedan skulle jag dessutom färdigställa två målningar och det tar ungefär fyra timmar vilket gjorde att dagen sprang iväg.

Amelia följde med en kompis hem efter skolan och Lucas hade blivit lovad en grabbdag så han följde med Matthias en stund.

Idag däremot kommer mamma förbi, ska bjuda på middag tänkte jag och så ska vi väl fortsätta pyssla.
Amelia har gjort så fina ramar, små tavlor och allt möjligt.

Tills jag ska hämta hem dom tänker jag gå i pyjamas, för idag är jag en sån tjej.


Syns inte alls att pennorna är helt slutkörda....

Av Sandra - 26 januari 2015 19:49

Eftersom jag är så trött på allt och alla idag återkommer jag imorgon. Kanske har jag lugnat ned mig och släppt mina tankar på massmord.
(Ja, jag skojar.)

Av Sandra - 25 januari 2015 21:34

Så var båda mina troll hemma igen och vi har pysslat, sett lite på Tobias och Morran, ätit och läst bok.
Jag har skissat lite mer, måste köpa plåster imorgon för nu börjar fingrarna jävlas igen och jag kan knappt hålla i telefonen för det värker så hemskt men det som inte dödar härdar.


Lilla ladyn längst ned är faktiskt min favorit för dagen. Jag diggar verkligen hennes näspiercing. Vore jag arton hade jag gjort en direkt!

Av Sandra - 23 januari 2015 22:20

Jag glömmer helt bort att jag har en blogg. Ett enda inlägg om dagen är nästan ett för mycket för min del just nu.

Jag har umgåtts med Elvira idag, och nu ska jag faktiskt mysa ned mig med film och äta Polly.
Fick en enorm påse av Matthias förut, han känner mig... ;-)

Av Sandra - 22 januari 2015 22:15

Detta är första gången jag gjort något i den här stilen så det långt ifrån perfekt och skulle säkert bli snyggare med mer övning men jag ville i alla fall testa:


Nu syns inte limmet som är under stenarna men när jag tog bilden hade jag precis lagt de sista stenarna.
Jag ska inte ha någon bild eller liknande utan enbart den delen och den ska hängas upp, bara sådär.

Nästa jag gjorde var till Amelia, då ramarna egentligen tillhör henne:


Jag klippte ut hjärtan i olika storlekar och limmade på bara. Så simpelt. Tycker ramen blev jättesöt.

Imorgon ska jag göra en lampa, och så ska jag pyssla med böcker. Ni får se resultatet imorgon kväll om jag blir klar. :)

Av Sandra - 22 januari 2015 13:46

Ååååh, min favoritsida finns som app! Jag har legat halva natten och letat massa roliga pyssel, frisyrer och annat.
Detta fastnade jag för:


Bild 1, med pussel är något jag tänkte försöka mig på snart så har ni pussel där bitar fattas - skänk gärna till mig så kan jag göra ett fint hjärta åt er, gratis så klart! :)

Bild 2, överst i mitten (hänger ihop med bild 3 bredvid) tänker jag göra till barnens rum. Det är pingisbollar, vanliga ledlampor och inget mer! Simpelt va? Och så fint....

Bild 4 är lackbord från Ikea där de tagit bort ena benet. Blir perfekt i vardagsrummet! Men jag ska ha vitt, så ska leta såna bord och fixa:)

Bild 5, sista bilden är så enkelt att mina barn kan göra det. Man behöver papper, häftstift och sen är det bara att köra igång. Vore så fint i fönstret i barnens rum, kul också att man kan variera färgerna, både rosa, blått, gult och grönt om man vill.

Just nu är det seriemaraton här hemma, sex and the city medan jag väntar på mamma. Jag har sån nackspärr att jag mår illa, så jag måste be henne hjälpa mig att smörja in nacken med mitt superstarka bedövningsmedel...

Hoppas ni fick lite inspiration, allt kommer från Pinterest.

Ovido - Quiz & Flashcards