- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sandra - 31 oktober 2014 20:14

Har ni tänkt på en sak?
Man säger åt sina barn att de aldrig, under några omständigheter får smaka på godis eller annat gott från främlingar?
Att det kan finnas gift eller vad som helst i de där chokladbitarna eller colaflaskorna, till exempel.

Men, här kommer det roliga: på Halloween är det plötsligt tillåtet att ta godis från främlingar.
Då är det helt okej att knacka på hos folk man aldrig sett förr och be om godis.
Ja, BE om det.
När man i vanliga fall inte ens får titta på andras godis eftersom fula gubbar lockar med godis.

Varför är det plötsligt okej nu bara för att det är Halloween?
Det kan bo en pedofil bakom den dörren dina barn knackar på just nu.
Vem vet vad såna äckel lägger i sina godisar? Eller värre....
Jag försöker inte racka ned på Halloween, det är en rolig högtid och barn ska såklart få fira, men tänk på att kanske inte släppa iväg barnen själva, man vet aldrig vad som kan hända.

Tre små klungor med barn har ringt på idag. Jag har inget godis. Alls.
Jag vet, det är helt sjukt.
Skäms nästan lite.
Men tanten mittemot hade, så de klarade sig nog.

Jag kanske ska gå och säga Bus eller Godis jag med så jag också får lite godis tills ikväll?

.

Av Sandra - 31 oktober 2014 16:04

Av Sandra - 30 oktober 2014 21:18


Ni tittar väl? Älskar filmerna. Snart kommer trean.
#hungergames hjärta mig.

Av Sandra - 30 oktober 2014 09:13

God morgon!
Tänk er att ni alltid är lite småförkylda, huvudet värker, halsen svider och man känner sig lite matt?
Jag beskrev just varje morgon i mitt liv för er.
Vet inte vad det beror på, men jag vaknar alltid och mår skit, om vi ska tala klarspråk här.

Jag har nu en vit telefon. Det är Matthias gamla iPhone 5, eller gamla och gamla...han hade den i en vecka. Sedan dess har den legat i en kartong. Men nu är den min istället.
Jag förvånas över hur mycket skräp jag har på min telefon.
Bilder, mejl, spel, dumma appar, anteckningar osv.
Har ni också så? Massa fula selfies eller bilder med dåligt ljus, onödig skräpreklam i inkorgen?
Min telefon var fulladdad igår kväll när jag la mig.
När jag vaknade: 7 procent batteri.

Den hade helt sonika hämtat alla mina mejl. Jag mejlar tre till fem gånger per dag. Ni kan räkna ut resten själv. Det blir många mejl.

Nu däremot ska jag kliva upp, för en hund står ändå utanför fönstret och skäller så sova vidare står inte på kartan. (Men det gör det aldrig så)


Apropå hundar: ge mig?? Världens smartaste uppfinning kanske? Ska lätt beställa.

Av Sandra - 29 oktober 2014 17:55

Jag har helt gått över på engelska. Pratar engelska hela dagarna, skriver på engelska och tänker på engelska.
Och vet ni vad jag insett?
Jag låter så mycket bättre på engelska.
En av mina drömmar är ju att bo på Irland så detta är en bra början.

Jag har översatt ett och ett halvt avsnitt idag, och varit ute med hundarna. Alwin åkte på stryk av en annan chihuahua och det tyckte jag var jättekul. Bara bra att någon markerar och säger åt honom att sluta vara så förbannat hysterisk så fort han ser en hund.

Jag ska snart byta telefon, jag ska få en vit iPhone istället, och så får Lasse ta min svarta.
Hoppas alla mina spel sparas som de är, annars blir det jobbigt...

Av Sandra - 28 oktober 2014 19:03

Idag har pedanten Sandra varit framme igen. Allting är så skinande rent, jag törs knappt röra mig.

Nu ska jag bara mysa i soffan med lite gott. Jag har översatt i tre timmar så jag behöver en paus.

Av Sandra - 27 oktober 2014 22:35

Jag kollade på klockan vid halv nio imorse och sedan har dagen sprungit förbi mig totalt.
Lucas skulle på dagis, jag skulle sätta mig i den alltid lika roliga telefonkön hos F-kassan, (jag gav upp när jag var könummer 350), och sedan tog jag med mig hundarna ut, innan jag satte mig för att översätta och äta lunch.

Sedan var klockan fyra på eftermiddagen. Helt sjukt.
Nu har jag gjort tre avsnitt, så jag ska kika igenom dem och sedan får vi se vad jag gör av dem.
Jag vet i alla fall att jag verkligen vill syssla med det här. Jag älskar stunderna när jag får söka efter ord, tänka ut en bra översättning och se mina ord på skärmen.
Det är som ett rus. Haha..

Nu ska jag fika lite kiwi och skriva en lista på vad som behöver handlas hem. Kommer bli dyrt.

Godnatt!

Av Sandra - 26 oktober 2014 17:21

Då kör vi igen, har ni följt omvärlden denna vecka? Det kan jag säga att jag knappt gjort, min värld har kretsat kring min cirkus till familj. Men kul har vi haft, trots sjukdomar och elände.

Regeringens nya budget

Detta har jag knappt följt, jag hade räknat med några små förändringar, bara.
Barnfamiljer får ökade bidrag, pensionärer får det lite lättare osv.
Jag tycker att folk som säger att sossarna "skänker bort" pengarna till ensamstående, barnfamiljer och pensionärer, sjuka osv är idioter.
Vi har levt med moderaterna som fick hela Sverige på fall, förutom egenföretagarna som gott kunde vältra sig i det ena än det andra ur ekonomisk synpunkt, medan barnfamiljer med flera fick söka försörjningsstöd eller kämpa mot försäkringskassan i månader för att få rätt till några hundralappar extra.
Jag är GLAD över den förändringen. Lite Robin Hood över det hela. Låt de rika betala mer i skatt, de överlever. Och sluta ta från de som har det sämre ställt.

Cancer.

Jag vet inte vad jag ska skriva om det. Cancer suger. Det är för jävligt att så många insjuknar. Allra värst tycker jag det är då barn drabbas. Jag gråter till alla såna reklamer och får ont i magen. Jag brukar skänka ibland till Barncancerfonden och det är ju viktigt att vilja hjälpa och bidra. Ingen ska behöva få cancer, ingen ska behöva dö av den.
Jag vet flera som denna höst mist någon de älskar i denna hemska sjukdom. Tänk om vi kunde bota den, eller helt eliminera cancer för alltid.


Instagram-hatet.

Jag följer några svenska kändisar, som Camilla Läckberg, systrarna Graaf med flera på Instagram för jag tycker de är härliga.
Just Camilla får utstå enormt mycket näthat, för att hennes pojkvän är yngre än henne. Alltså.. Om hon hade varit tjugo och hennes kille tio år hade man väl förstått. Men nu är båda vuxna. Kärlek har ingen ålder. Den bara är. (Förutsatt att man är vuxen nog att ha ett vuxet förhållande. Alltså ingen uppmuntran till att barn får dejta vuxna människor.) En annan som får utstå hat är Katrin Zytomierska, och hon är en tjej jag beundrar som fan. Skinn på näsan, otroligt rolig och driven. Så fort hon öppnar munnen startar ett krig på Instagram.
Men varför är det okej att hata någon för vad den tycker? Alla tycker olika.
Var glad för det. Det vore urtråkigt om alla älskade samma saker.

Summa summarum denna vecka:
Allting är inte perfekt, men man lär sig överleva. Vare sig det handlar om pengar, sjukdomar eller hat.
Det som inte dödar.....

Ovido - Quiz & Flashcards