- SANDRA FRYKMAN -

Direktlänk till inlägg 8 mars 2015

Promenad och diskussioner.

Av Sandra - 8 mars 2015 20:40

Amelia kom förut idag och vi bestämde oss nästan direkt för att gå ut, på en liten promenad som rätt snabbt blev en lång, runt halva Skönsberg.

Vi pratade om allt, och en sak jag tyckte var intressant var hur Amelia redan nu bestämt att Gud inte finns. Jag är ateist men jag tycker att alla får tro på vad de vill.
Amelia tycker däremot att om Gud nu finns, varför tillåter han så mycket elände, varför händer så mycket hemskt? Vill han vara elak? Är han ens en han? Vem säger att det måste vara en kille? Varför kan inte Gud vara en kvinna? Jag försökte svara på alla frågor men det var inte så lätt eftersom jag själv vill ha svar på det.

Och så sa hon: varför ska man be till någon man inte kan se, inte kan höra och inte kan prata med? Hur vet man ens om man får svar?
Ja, hur vet man? Eftersom jag är ateist så har jag liksom struntat i dessa frågor. Men hon fick mig att undra.

Vi stod uppe på en kulle och såg ut över hela stan när vi pratade om det och hon sa: det här har ju människor skapat. Inte Gud.
Det har hon rätt i.

I alla fall, efter det gick vi ner till Elvira och kramades lite med lillan, och sedan gick vi hemåt.
Jag har lyssnat på p3 dokumentär och Amelia har tittat på Winx.

Nu ska vi snart göra kväll, och imorgon kommer Hanna, och mamma.
Full rulle med andra ord. :)


Apropå smoothies....fyfan vad äckligt det är?! Antingen gör jag fel, men det smakar ju liksom smaksatt yoghurt och jag ser inte vitsen med det? Kanske blir godare med de andra frukterna men denna tog jag typ två klunkar ur, sen hällde jag ut den.

Tacka vet jag vatten... Amen! ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 mars 2015 11:10

Nu har jag gjort det igen, men appen kraschar varannan gång jag ska skriva, och jag har inte tålamodet att skriva om allt, så ni finner mig på : Http://sandrafrykman.vimedbarn.se Hoppas ni följer med! ...

Av Sandra - 17 mars 2015 18:01


Vilka ska jag köpa? Jag fastnade för alla tre..... Hjälp? Någon? ...

Av Sandra - 16 mars 2015 11:26


Jag har nog inte riktigt fått grepp om att våren står för dörren. Jag vägrar gå runt med solglasögon och känner mig fjantig om jag gör det. Så länge snön är kvar på backen, ja då är det vinter för mig. Men imorse när jag och Lucas gick ut med hun...

Av Sandra - 15 mars 2015 14:59

Nu tillhör även jag den skara människor som sett årets mest efterlängtade film.Jag offrade alltså närmare två timmar på att se en film jag egentligen inte ville se, på grund utav att böcker som blir film aldrig blir lika bra, någonsin. (Förutom kansk...

Av Sandra - 13 mars 2015 10:27


Jag hatar att stå i kö. Alltså, enda gången jag kunde stå i kö och känna att det inte gjorde något om det tog tid var när jag var full och inte kände om jag frös eller hade mina tår kvar.Nu däremot, nu avskyr jag ju alla köer som finns, jag vägrar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards