- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under november 2014

Av Sandra - 30 november 2014 18:01

Eftersom jag varit så sjukt snäll i år har jag gett mig själv en julklapp, i form av en iPhone 6.


Så nu ska jag jaga skal till den, den kommer förmodligen redan på onsdag.

Av Sandra - 30 november 2014 14:26

Ja, så börjar julmånaden.
Första advent är här.
Och jag har inga ljus att tända, haha.
Får ta igen det nästa söndag.

Jag har totalt snöat in mig idag på Partaj. Jag gillar att de gör narr av Chris O'Neill, men mest för att det är så vi ser alla amerikaner.
Annars då, ja, då sitter jag i kö för att chatta med Tele2 om några saker.
Just nu har jag plats 15 i kön men det går undan, så snart är jag väl nummer 1.

Barnen kommer senare och jag hoppas de gillar att jag gjort fint på deras rum.

Av Sandra - 29 november 2014 20:42

Första filmen ikväll är Lullaby, där en cancersjuk pappa bestämt sig för att dö, och hans familj kan inte acceptera det. Jag har inte sett hela än, men den är rätt bra hittills, så hoppas den är lika bra hela vägen igenom.


Andra filmen tror jag faktiskt blir "If I stay" eller så kanske jag lägger mig och läser klar The hunger games.

Fick lördagsgodis förut, Matthias och Olle kom förbi med det, så har choklad, nötter, dricka och glass.
Perfektion.

Av Sandra - 29 november 2014 16:55

Jag älskar ju att pynta.
Det är som en drog för mig.
Nu har jag bytt gardiner i alla rum, satt upp sista ljusstaken, städat överallt och försökt komma på vad jag ska göra med hallen, den är så tom.

Älskar fönstret i vardagsrummet i alla fall:


Ska köpa snö på burk och spreja blommorna, tur man bara har plastblommor haha! ;-)

Av Sandra - 29 november 2014 10:47

Igår fick jag nya tallrikar, svarta!
Jag kan äntligen kasta de beiga jag haft sen Amelia var liten.
Tur man har snälla vänner. ;-)
Så nu fattas bara helsvarta glas men jag har inte hittat sådana än.

Just nu sitter jag och går igenom vilka julpynt som ska inhandlas till veckan.
Jag tycker det är så svårt att inte köpa allting, jag älskar ju julen mer än alla andra högtider och älskar belysningen, tomtarna och snön.
Men på ett sätt känns det dumt att köpa massa saker i år då jag är solo, så kanske ska vänta tills nästa år istället.
Får lägga krut på nyår istället, när barnen är hemma. Då blir det bubbel, lite tomtebloss och massa gott.

Av Sandra - 28 november 2014 21:08

Idag har jag myst med Matheo.
Vi har krupit längs hela lägenheten och ätit mat, lekt med bilar och jagat hundarna.


Haha, pappa Isaac tog sämsta bilden men ungen är aldrig still ;)
Imorgon tänkte jag försöka fortsätta med julpyntet, så det lär ju ta några timmar, eftersom hälften är borta.

Av Sandra - 27 november 2014 16:53

Jag hade skrivit ett jättelångt inlägg men lyckades trycka bort precis allting...! Suck.

Jag har varit på upptäcksfärd idag.
Jag saknar en av mina ljusstakar plus siffror till blockljusen, och så utebelysningen. Jag kan inte hitta dem.
Det är nu man önskar att man var ett medium eller liknande.
Får köpa nytt, antar jag.
Då kommer väl sakerna fram.

Resten av dagen har jag sett på AHS, det går inte att sluta titta.
Mentalsjukhus är det bästa jag vet.
Måste vara ett tecken på att jag är lite tokig men det är ingen överraskning.

Nu ska jag kika efter lite julklappar, tänker minsann hitta alla som Lucas vill ha, Amelias är klara redan.

Av Sandra - 26 november 2014 17:37

Idag har jag beställt lite mer julklappar till barnen.
Skulle kunna handla allt men nån måtta får det vara.
Det blev mest Frost, Blixten och såna saker.
Nu ska jag däremot fortsätta se AHS, inne på andra säsongen redan.

Ovido - Quiz & Flashcards