- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under november 2014

Av Sandra - 19 november 2014 12:13

Amelia blev hemma idag också, hon hade jätteont i ögonen imorse och skolan tyckte inte vi skulle chansa.
Lucas är på dagis så jag och Amelia passar på att ha Twilight maraton.
Hon är den enda jag känner som älskar filmerna lika mycket som mig, haha.

Vi ska väl inte göra så mycket när Lucas kommit hem, vill inte att han ska bli smittad av Amelia, så vi får hitta på något som inte kräver direkt närhet antar jag.

Av Sandra - 18 november 2014 12:45

Imorse fick Amelia åka hem igen då hon fått ögoninflammation, så nu är lilla damen hemma men hon är okej så jag tror hon kan gå imorgon, vi har pratat med vårdcentralen.

Jag ska snart hämta hem Lucas, och så ska vi baka tårta och göra middag sedan, men tills dess tittar jag på en väldigt bra film, "The Normal Heart" med min loverboy Matt Bomer i, som handlar om homosexuella män på sjuttio/åttiotalet tror jag, se den. Den är faktiskt väldigt intressant.
Jag har ju några personliga skäl till varför sådant intresserar mig extra mycket och jag är väldigt glad över att filmen finns, den ger väldigt bra inblick i livet som homosexuell förr i tiden och fortfarande än idag.

Av Sandra - 17 november 2014 20:59


Eftersom att jag firar jul solo i år tänker jag ha mjukiskläder hela den dagen haha, men till nyår är alla tillbaka och då måste man vara lite fin!
Jag kunde inte välja mellan en klänning eller skjorta plus byxor så beställde klänningen, leopard-skjortan och en vanlig casual tröja till vardags.

Jag hittade lite fint till barnen också.
Amelia ville ha en klänning, och Lucas en skjorta, så mamma fixade det såklart.


Slipsen går att dra åt, så det kommer se bra ut ;-)
Är bara ett par byxor kvar till Lucas sen är vi klara inför nyår!
Bästa av allt? Jag betalade knappt 300 för alla klädesplagg.
Varför slösa när man kan spara?

Av Sandra - 17 november 2014 17:24

En ny vecka, nya problem och möjligheter.
Idag har jag faktiskt spenderat större delen av dagen framför datorn, när jag inte varit med Lucas.
Det är mycket som ska göras inför jul, och jag vill redan börja pynta.
Grannen har gjort så fint, blir lite avundsjuk faktiskt.
Snart är det min tur. :-)

Av Sandra - 16 november 2014 14:13

Idag kommer barnen hem.
Så det blir mest att förbereda inför morgondagen och planera in saker.

Av Sandra - 15 november 2014 22:55

Här kan man vara:


Han lämnar mig aldrig ifred. Han ska prompt sova på mig, med mig, hela tiden. Det spelar ingen roll vad jag gör så ska han vara med mig.
Jag badade förut, och då skulle han minsann bada med mig också. Han ylade tills jag tog upp honom och lät honom simma.
Han är min bebis, helt enkelt.

Av Sandra - 14 november 2014 22:54

Jag vet inte vad det är för fel på mig, jag vill se romantiska, sorgliga filmer. Jag har någon slags craving efter dem, och söker som en dåre efter såna.
Jag har ju sett nästan alla som finns, åtminstone alla bra.
Så nu får jag se om dem, ikväll ser jag "The fault in our stars", och jag funderar redan på att tvätta bort sminket så att jag inte ser ut som ett monster senare när mascaran runnit.

Jag har ju också en svag punkt för romantiska killar även fast jag är så långt ifrån romantisk man kan komma.. Det är något speciellt med dem, jag vet inte vad det är.
Måste tvinga Matthias se alla så han kan vara likadan, haha!

Nu ska jag förbereda mig för en gråtfest! Måste vara någon biverkning, jag brukar ju aldrig vara såhär, haha.
Men jag ser hellre att jag gråter till filmer och är glad annars än tvärtom.

Av Sandra - 14 november 2014 15:23


Idag ska jag äta kinamat, se på film och vila min röst då den är på väg att försvinna.
Så roligt är mitt liv just nu.
Men i övrigt är allt bra, fixat tre julklappar till och det känns bra att ha det överstökat, haha.
Förra året panikshoppade jag... Det blev jobbigt när man skulle slå in allting dagen före julafton.
Men inte i år! ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards