- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 31 december 2014 20:09

Av Sandra - 31 december 2014 15:54

Gott Nytt År!

Jag hoppas ni alla får en jättefin kväll tillsammans med nära och kära.
Jag ska börja göra mig klar nu, sedan ska maten förberedas.

Lägger upp alla bilder imorgon. :-)

Av Sandra - 30 december 2014 21:51

Jag behövde en förändring på bloggen. Kanske för att jag avskyr vintern nu, och ser fram emot våren, ljuset och gräset.

Imorgon kommer mamma, vi ska äta trerätters, så det blir en toast med röra till förrätt, fläskfilé i smördeg med kroketter, sallad och sås till varmrätt och så vaniljglass, färska hallon och kolasås till efterrätt.

Matthias ska prompt köpa fyrverkerier, vi får se hur det blir med det då Amelia är sjukt rädd.
På kvällen skulle kanske Andreas, Malin och Frida komma, och på tolvslaget dricker vi Pommac med barnen.

Det är något jag tycker är viktigt. Att inte dricka inför barnen, isåfall bara ett glas av något och inget mer.
Eftersom jag delvis växt upp i missbrukarmiljö tar jag kraftigt avstånd från sånt, och vill ge mina barn bra minnen. Där föräldrarna är nyktra. Där alla är glada och mår bra.

Sedan var det ju det här med nyårslöften. Jag håller aldrig mina.
Hade jag hållit det första hade jag säkert sett ut som en bodybuilder med solbränna och bott i Miami.
Nu tänker jag istället göra så att jag ska fördela ut mina nyårslöften över hela året, och det tror jag blir bättre.
Så, 2015 ska bli ett år där jag:

* Försöker bli mer hälsosam, för min kropps skull, äta bättre, ta promenader mer regelbundet

* Köper en kalender och skriver ned allt jag behöver minnas i den (den på mobilen suger) och hålla koll på den

* Sluta snusa. Punkt.

* Bli frisk och börja jobba.
Den är svårast men det får ta den tid det tar, i slutändan kommer det vara värt det.

Och, vem vet vad som kan hända under 2015? ;-) allt möjligt kan hända, det vet vi ju inget om än.

Av Sandra - 30 december 2014 14:24

Jag tror jag går i bitar här hemma. Jag har upptäckt lyckan i att handla inredning.
Det är helt otroligt hur mycket det finns, och vilka priser! Jag älskar rea, jag borde sova under våren och hösten, och komma fram till sommar och vinter-rean.
Jag bestämde mig för att handla ifrån Ellos.se idag, de har jättemycket fint på rean, och dessutom 20% på rean.
Dessa godingar blev det:



 


Det är enkla kuddfodral, örngott och ett par gardiner.
Jag betalade nog 350 kronor för allt, då är alla kuddarna dubbletter, alltså jag har köpt två av varje.
Nu ska jag däremot lugna mig, handlade ju från ICA Hemma förra veckan, och så väntar jag på paket från Eleven, så det kommer bli himla mycket att hämta ut.

Snart ska barnen ut i snön och leka, Frida skulle också komma.
Jag ska hämta mitt paket från H&M, och så ska jag ta fram allt till middagen.
Imorgon är det nyårsafton, jag fattar inte att ett helt år gått.
Gör ni?  


  

Av Sandra - 29 december 2014 17:39

Idag har Frida varit här hela dagen och barnen har lekt så mycket att jag nästan trodde de skulle förstöra rummet flera gånger.

Nu är tjejerna uppe hos Fridas mamma, tills hennes pappa kommer hit.
Jag ser på Gone Girl, jag har ju läst boken, men filmen känns rätt dålig i jämförelse.

Min bihåleinflammation verkar inte vilja ge med sig. Känns jättekul.
Sov knappt någonting inatt, vred på mig för att hitta en ställning huvudet klarade av.

Ska snart ta ett bad tror jag, det känns lite bättre då.


Av Sandra - 28 december 2014 21:54

Öppnade mina sista julklappar förut. Jag fick ett par stickade tjocksockar, väldigt underskattat som julklapp tycker jag då de är perfekta.
Jag fick också ett set med tre Body Butters med olika dofter, kokosnöt, shea-smör och choklad.


Barnen öppnade sina också men just nu ligger dom på hundra ställen så visar imorgon när jag samlat ihop allt.

Av Sandra - 28 december 2014 14:23

Jag har gått runt med ögoninflammation utan att veta om det. Super.
Det, plus en redig förkylning och rejält ont i bihålorna blir min söndag.

Barnen är på ingång, Lucas kommer först. Jag ser på Frost och äter mitt favoritgodis, synd att det är så dyrt bara..


Idag ska barnen få öppna varsin julklapp, och jag är så exalterad då julklapparna jag bestämt att de ska få öppna innehåller det båda ville ha.
Lucas har fått ett Transformerset, och Amelia har fått Elsa och Anna dockorna, plus en liten Olaf.

Ni får se senare när de kommit. ;-)

Av Sandra - 27 december 2014 23:36

Jag har verkligen inte haft någon ork att bry mig om min telefon idag. Jag har stökat på i vardagsrummet och skrivit inköpslista till nyår, gosat med Alwin, busat med Nanna, tagit en långpromenad och sett på både the Conjuring del 2 och the Purge.
Gillade verkligen inte the Conjuring, får panik men lik förbaskat vill man titta.

Sedan sitter man och väntar på att en dam i artonhundratalskläder ska stå i barnens rum och le sådär elakt....
Det hände inte. Tack och lov.


Hundarna var så söta imorse när jag vaknade, låg tillsammans under mitt täcke och såg ut att sova så skönt :-)

Bilden längst ned till höger sammanfattar min dag med Alwin rätt bra. Han beter sig som om han vore en kroppsdel, inte mitt djur.

Nu måste jag läsa, sedan sova, för imorgon kommer mina trollungar hem, och på måndag ska jag ringa tandläkaren då en flisa gick av på visdomstanden igår kväll, jäkla skit.
Hatar tandläkare. Hatar sprutan med bedövning. Hatar den där plastmojängen de använder när de röntgar tänderna, gör ondare än att knäppa dubbelhakan i cykelhjälmen!

Ovido - Quiz & Flashcards