- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 9 december 2014 11:10

I dagens lucka fanns en duschgel med doft av rosor.
Den luktar gudomligt gott och passar mig perfekt som älskar att bada.


Imorse när jag vaknade hade jag fått ett sms av Amelia. Vilket perfekt sätt att börja morgonen på. :-)
Nu ska frukost intas och sedan ska jag fixa lite julklappar, sedan får vi se.

Av Sandra - 8 december 2014 09:09

I dagens lucka fanns två ansiktsmasker, den rosa innehåller vitamin E och är återfuktande, och den orangea innehåller vitamin C och är exfolierande, tar bort smuts och dylikt.


Oljan jag fick igår är superbra för håret, märkte skillnad direkt på topparna. Så, tummen upp för den!!

Nu är Lucas på dagis och jag ska äta frukost och läsa klar boken jag skrev om igår. Jag köpte den, på engelska, och har redan läst halva.
Boken är rätt kort, 255 sidor bara men det känns som om den är dubbelt så lång, så mycket händer att man ibland måste läsa om en sida för att verkligen förstå. Den är så fin, jag förstår varför första boken blev film.

Ha en fin måndag!

Av Sandra - 7 december 2014 16:59

Jag älskar chokladaskar, men bara om jag får välja mina favoriter först.
Jag äter bara den gula av Aladdin askarna, den som kallas Paradis.
Dessa är mina favoriter:


Den överst till höger är min absoluta favorit och om någon annan tar dem blir jag skogstokig.

Jag håller på att se "If I stay" igen, kanske för tjugonde gången.
Jag upptäckte att det finns en uppföljare i bokform, då den filmen faktiskt är baserad på en bok från början.


Denna ligger högst på min önskelista nu, funderar på att säga det till Matthias men jag lär köpa den från iBooks redan ikväll.
Dock är den versionen på engelska men det gör ju hela boken mer äkta.

Så, nu ska jag dricka upp min latte och se på filmen. Lucas spelar en stund och Amelia åkte nyss.

Av Sandra - 7 december 2014 10:46

I dagens lucka hittade jag en olja för torrt hår,hy och kropp.
Jag har inte testat den ännu men det ska jag göra ikväll.


Jag lägger även in bild på Cleansern jag fick igår, med en 6:a på, för gårdagens datum.

Idag åker Amelia till pappa, Lucas åker imorgon.
Jag har inget planerat i veckan, så det ska bli rätt skönt att ha en helt måste-fri vecka också.
Förmodligen klär jag på mig rejält och går till skogen med hundarna, vi behöver en lång promenad i tystnad alla tre tror jag. Ibland är sånt exakt vad kroppen behöver.

Hoppas ni får en fin dag!

Av Sandra - 6 december 2014 18:51

I dagens lucka fick jag en gel som tar bort smink, jag tog ingen bild på den men jag lägger in den imorgon.

Mamma har varit här en sväng, och nu ser vi på Harry Potter med Isaac och Matheo.

Av Sandra - 5 december 2014 21:59

Jag har haft en bra fredag, vi har haft fredagsmys och ätit tacos, varit barnvakt och sett på Eva och Adam.
Då slog det mig - varför har man så bråttom att växa upp?
När jag var 14 år ville jag helst vara 24 år, men nu vill jag tillbaka till den där enkla, okomplicerade perioden i livet.
Jag menar, mitt största problem i åttan handlade om en kille.
Nu handlar det om allt möjligt, pengar, hemmet, barnen, osv.

Men på ett sätt är jag glad att jag är just här och nu. För, när jag kan se bakåt i tiden är jag så glad över de val jag gjorde, de formade mig till den jag är idag.

Och, imorgon kommer i alla fall mamma en stund, vi ska göra knäck OM jag lyckas få till det bra.
Känner på mig att jag överlåter det där till mamma.
Enda stunden jag också får vara "liten", haha.

Nu ska jag se på "the Vow" och drömma lite om Channing Tatum.

Av Sandra - 5 december 2014 14:53

Jag och Lucas har gjort några pepparkakor fina genom att skriva första bokstaven i våra namn.
Nu hänger de i granen. Hundarna får inte vara med, haha. De kan ändå inte äta pepparkakor.

Av Sandra - 5 december 2014 09:29

Idag innehöll femmans lucka en eyeliner-penna.
Jag använder aldrig eyeliner egentligen, men ska bli spännande att testa. Kanske blir det en ny vana vid sminkningen.


Förlåt för usla bilder, tog bilden tidigt imorse när det inte var så bra ljus. Kan lägga in bättre senare om ni vill se.

Ovido - Quiz & Flashcards