- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 19 december 2014 09:48

God morgon! I dagens lucka fanns något jag verkligen ville ha, nämligen en duschkräm med doft av klementiner! Jag är helt såld på den doften och har en gång i tiden haft allt med den doften så denna var verkligen en glad överraskning.


Jag har nyss varit ute med hundarna, de gillar inte snön för fem öre, så det slutar med att jag halvt får dra med mig Nanna hem igen, hon vägrar röra på sig, trots att hon har täcke.
Måste vara hemskt att frysa sådär..

Idag får jag min jacka, den är efterlängtad kan jag säga.
Jackan jag köpte av Linn förra året är galet varm men kort så den ska jag nog mest ha när vi ska vara ute och leka :-)

Nu är det dags för frukost, sedan ska jag och Lucas se en julfilm.

Av Sandra - 18 december 2014 19:34

Jag la ju upp en jacka jag ville ha, och jag var inställd på det men problemet var ju priset. Alltså, den jackan hade blivit det dyraste klädesplagg jag äger om jag hade köpt den. Och alla ni vet ju hur jag avskyr dyra saker.
Så, efter lite sökande på FB hittade jag en tjej som sålde en Fjällräven i den modell jag ville ha.
Så, jag får den imorgon! Sparade över en tusenlapp på den också så det känns ännu bättre, och så är det ju en Fjällräven, älskar deras jackor.


En bättre bild kommer. Jag har inte heller hunnit testat mascaran då jag mått illa till och från hela dagen och knappt orkat med mig själv, men det kommer. :-)

Nu ska jag bada sen tänker jag slänga ungarna i säng och sova jag också.

Av Sandra - 18 december 2014 09:13

Det blir bara bättre...i dagens lucka fanns en mascara, och jag är galen i mascaror.


Den heter "Super volume mascara" och ska testas senare idag.
Jag har inte haft en bra morgon, biverkningar igen men jag överlever.

Jag är i alla fall glad över att snön kommit. Lite mindre glad över att jag inte har en bra jacka men Matthias skulle åka ut och köpa en åt mig, så får se om han har tid idag eller imorgon. :-)

Av Sandra - 17 december 2014 18:18

Jag måste slå till på en ny jacka.
Denna har jag förälskat mig i, och den är en stark kandidat.


Tur man faktiskt lagt undan pengar för jag skulle aldrig vilja lägga så mycket pengar på en jacka, men å andra sidan gör jag mig nästan aldrig av med mina jackor och denna kommer jag garanterat ha kvar i minst tjugo år om jag känner mig själv rätt!

Av Sandra - 17 december 2014 09:29

Kalendern blir bara bättre för varje dag, och idag hittade jag en makeup remover för ögonen. Den innehåller kamomill som är lugnande och svalkande.


Idag ska jag tvätta. Känns som om mina barn använder kläder för ett helt fotbollslag och jag själv byter strumpor och jeans som besatt.
Det blir med andra ord en extremt rolig dag...

Av Sandra - 16 december 2014 16:56

Jag hoppas att alla julklappar jag beställt kommer innan veckan är slut, allt annat har ju kommit.
Jag sitter och planerar in min julafton, det kommer bli perfekt.
Dagen före ska jag göra Janssons och lite annat så att jag bara behöver värma på det innan Kalle Anka, sedan ska jag ju fika med mamma mitt på dagen, gå en långpromenad och sedan ägna mig åt tvn hela kvällen och äta godis.
I år har jag inte tänkt klä upp mig men lär ju göra det ändå eftersom mamma kommer förbi, ingen av oss ville fira jul men fika ska vi i alla fall förmå oss till att göra.

Vi ska ju fira jul när barnen kommit tillbaka på nyår så det blir dubbelt firande för vår del.
Jag har dessutom redan menyn klar för den dagen och funderar just nu bara på en passande efterrätt. Får se vad man knåpar ihop:-)

Känns overkligt att det är jul om en vecka, jag får aldrig julkänslan om det inte finns någon snö....

Av Sandra - 16 december 2014 09:34

Dagens lucka gjorde mig glatt överraskad! Det var nämligen en parfym med doft av "Indian Night Jasmine" som jag hört mycket gott om.
Så, jag är riktigt nöjd, älskar dofterna från Body Shop, har flera stycken.


Något som är mindre roligt är att jag vaknade med nackspärr, rejäl nackspärr också. Förmodligen kommer den ifrån när jag gjorde kola och knäck igår, jag stod konstigt och använde nacken helt fel.
Men det är jul, så vem bryr sig? ;-)

Av Sandra - 15 december 2014 21:52

Det blev närmare fyrtio kolor, om inte mer och dessutom nästan åttio stycken knäck, så jag behövde hjälp med kolorna och ropade på Amelia som gladeligen ville hjälpa till.
Ibland förstår jag inte riktigt vad mina barn är gjorda av, de hjälper alltid till, gnäller aldrig hur tråkigt jobbet än är.
Lucas dammsög idag, och torkade rent bordet.


Och vill ni göra kolorna själva så lägger jag in receptet imorgon.
Det är superenkelt att göra och är ruskigt gott. Jag brukar gömma fem eller tio stycken för att ha mitt på det torra, haha.

Ovido - Quiz & Flashcards