- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 22 december 2014 16:10

Jag ska sälja mitt gamla matbord, det fyller ingen funktion då vi har barbordet i köket som vi äter vid.
Just nu står matbordet i ena hörnet i vardagsrummet och ser sorgset ut så efter julhelgen ska jag lägga ut det plus stolarna, och sedan ska jag köpa ett sidobord, en fin spegel att hänga ovanför och någon fin lampa eller ljusslinga, och här är två sidbord jag hittade från Jysk som jag är lite intresserad utav.


Allt ska gå i vitt såklart. Enklare att dekorera tycker jag.
Dessa går på mellan 1500-2500 kronor så jag måste verkligen fundera ett tag.
Är även intresserad av gamla sidobord som man själv får göra om, ska leta efter lite sånt.

Nu packar jag åt hundarna, för imorgon ska de följa med Matthias till hans farmor över jul.
Känns jättekonstigt att inte få ha hundarna hemma, speciellt Alwin.
Han är min bebis och vi sover ju sked varenda natt... Men två nätter ska jag klara av. :-)

Av Sandra - 22 december 2014 08:29

I dagens lucka hittade jag minsann en dyr gåva. Jag visste först inte riktigt vad det var så jag blev tvungen att gå in och kolla vad det var.


Det är en primer kan man säga, och såhär stod det om den på The Body Shops hemsida:

All-In-One Instablur, perfektion i tub! I ett svep gör den din hy slät och fuktighetsbevarad, samtidigt som den minimerar intrycket av ålderslinjer och oönskad glans. Den innehåller Community Fair Trade-producerad marulaolja från Namibia, och E-vitamin.

Denna kostade 225 kronor, så jag ska vara väldigt försiktig med att använda den haha!! Värdet på hela kalendern var väl runt 2800 kronor så.... Jag har en del dyrgripar i min samling med andra ord!

Av Sandra - 21 december 2014 21:52

Jag är ju som vanligt sist med att se varje film som kommer ut på bio.
Men idag bestämde jag mig för att vi skulle se "Berättelsen om Pi" och barnen tyckte det var lite otäckt i början (jag med) men sedan när jag förklarade allting och berättade filmen för dom så blev båda helt fascinerade.


Jag tyckte verkligen om filmen! Sista scenen med tigern var jobbig att se, speciellt för mig som är djurvän. Man vill ju gärna tro att djur vet och förstår att man är vänner men de förstår inte det.. Han lämnade bara Pi och sprang in i djungeln.

Barnen hade det jättebra hos mormor, de fick julklappar av mammas väninna och till och med jag fick en julklapp! Hon fick en fin ljuslykta av oss eftersom hon ställer upp så mycket på mamma och barnen, hon tänker alltid på dom.

Nu ska jag lägga mig och läsa vidare, har hittat en kanonbra författare, Ramona Fransson och är efter en knapp vecka redan inne på bok tre.
Böckerna är dessutom sexhundra sidor så jag är snabb, för man vill såklart veta slutet!
Det är kriminalromaner, min favoritgenre som vanligt.

God natt, vi hörs imorgon!

Av Sandra - 21 december 2014 17:09

Jag fick äntligen mjukisdressen jag ville ha från Lager157!!


Matthias vet verkligen vad jag gillar ;-) nu matchar vi, han har en grå dress han med, vi ser ut som pensionärer.

Av Sandra - 21 december 2014 09:47

Snacka om att man tappar livslusten när man 1. Inte kan andas normalt, 2. Har huvudvärken från helvetet, 3. Har feber som lurpassar på en....
Hela natten har jag kämpat för att hitta en bra ställning att sova i, till slut gav jag upp bara och vaknade nu med nackont och det var mindre bekvämt.

Nog om mitt gnäll, istället kikar vi vad som fanns i lucka 21:


LYCKA!!!!
Detta är en kroppsskrubb med doft av jordgubb, och en sån är speciell för mig då det är en sån Matthias köper till mig med jämna mellanrum bara för att, och jag har verkligen blivit förälskad i den. Den polerar huden perfekt (gärna med skrubbhandske) och lämnar hela kroppen svagt doftande av jordgubb. Jag har dessutom body butter,parfym och lypsyl med samma doft som jag fick i julklapp förra året.

En sak har slagit mig nu när det bara är 3 luckor kvar...när ska jag hinna använda precis allt? Det handlar om 24 produkter, till hela kroppen, inklusive håret och jag vet inte hur jag ska hinna använda allt plus de saker jag redan innan använde?
Spännande....

Av Sandra - 20 december 2014 19:53

Ikväll ser vi på Titanic, och det är ju en klassiker som mina barn inte fått se förrän nu. Jag vet ännu inte om de ska få se hela slutet då jag inte tycker den delen är barnvänlig, men vi får se.

I och med att vi tittar på den kom jag på att eftersom jag på sista tiden saknat inspiration till att skissa så kan jag ju skissa teckningen av Rose, som är så vacker.
Denna kommer bli min mall att gå efter när det gäller detaljer:


Ska bli spännande att börja imorgon, passar på när barnen är hos mormor.

Av Sandra - 20 december 2014 12:42

I dagens lucka fanns en lipgloss som doftar (och tydligen ska smaka) plommon.
Jag använder faktiskt inte sånt, jag är mer av en lypsyl-tjej men kan vara kul att ha om man vill göra sig lite fin.


Idag är barnen ute i Allsta och gör julgodis. Mina biverkningar blir bara värre för varje dag men läkaren varnade mig så jag hade inte väntat mig något annat, bara jobbigt att behöva vila så mycket...

Imorgon ska de till mormor och ha lilla julafton där, sedan skulle Amelia sova över, så det blir bara jag och Lucas imorgon kväll. Vi ska nog ta och pyssla lite, funderar på att köpa julklappar i sista sekunden som består av massa pyssel till dom, för båda älskar att klippa och klistra.
Igår satt båda två i över tre timmar och pysslade. :-)

Av Sandra - 19 december 2014 19:41

Jag blev utkörd från köket, Amelia och Lucas ville julpyssla ifred.
Förmodligen blir de arga när jag överglänser dom med mina streckgubbar och egengjorda julkort av inslagningspapper. ;-)

Jag bestämde mig därför att se på "Bams unholy union" eftersom jag avgudar Bam Margera.


Men jag fattar faktiskt varför de skilde sig till slut, jag skulle inte överleva en dag tillsammans med den killen...

Ovido - Quiz & Flashcards