- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 12 december 2014 09:38

I dagens lucka hittade jag ännu en Body Butter men med doft av honung, och jag lovar att den luktar så fantastiskt gott att jag kommer använda den varje dag för att få lukta så gott.


Det är rätt omöjligt att få sova ut här, för antingen bygger dem om utanför eller så renoverar dem lägenheten intill eller så skriker folk utanför fönstret. Öronproppar vore något, åtminstone när man är sjuk.

Idag lär jag ligga still i soffan, jag har så ont i kroppen och huvudet, feber och är trött.

Av Sandra - 11 december 2014 16:50


Jag ligger fortfarande med feber, kan knappt röra mig som folk. Matthias åkte och kikade på Lucas Lucia istället för mig och han var ju jättefin!
Jag ska lägga mig i ett bad och sen gå och sova, det här känns inte alls kul, jävla feber.

Av Sandra - 11 december 2014 10:30

I dagens lucka fanns en handkräm med samma doft som duschkrämen och det är ju en bra gåva eftersom man lätt blir torr om händerna under vinterhalvåret.

Jag vaknade med feber och frossa så jag ringde Vårdcentralen och väntar nu på att de ska ringa tillbaka.
Jag tror inte de gör något åt saken men eftersom jag äter medicin vill jag vara säker.


Hoppas i alla fall ni får en fin dag, jag ska vila tills det är dags för Lucia.

Av Sandra - 10 december 2014 21:44

Idag försvann en pojke i Bergsåker. Som jag förstod det hade han avvikit ifrån skolan och sedan dess hade ingen sett honom. Just den delen av stan har rätt mycket skog och är ganska stor så det blir ett stort område att söka igenom.
Han är åtta år bara. Tänk dig hur man ska känna sig som förälder... Ens barn försvinner, i den åldern.
Nu slutade allt bra, han återfanns och fick åka hem.

Men det fick mig att tänka efter.
När man får barn bär man alltid hjärtat på utsidan, man oroar sig dygnet runt och kan aldrig slappna av förrän barnen är hemma.
Amelia är bara ett år yngre än pojken. Min lilla tjej. Om hon skulle försvinna skulle jag röra upp himmel och jord för att få tag i henne.

Jag har under hela barnens uppväxt lärt båda två att aldrig följa med någon de inte känner, aldrig prata med någon de inte känner, även om dem försöker locka med godis, hundar, att jag är sjuk osv.
Jag har sagt att de alltid ska gå raka vägen hem eller skrika.
Under hela sommaren hade jag balkongen öppen och kollade till båda var femte minut, men jag ville egentligen stå där hela tiden.
Tänk vad tiderna förändras.
När jag var liten drog jag iväg på cykel som femåring långt hemifrån och då fanns inte mobiltelefoner på samma sätt som idag. Det gick inte att spåra ungarna.
Man fick antingen vänta eller ge sig ut och leta.

En händelse jag minns är från när jag var sex år. Två tvillingar var som Emil i Lönneberga och gjorde allt man inte fick. De bodde bredvid oss.
Våra mammor fikade en kväll och grabbarna stack.
De ville väl ut och leka. Det var nästan vinter och riktigt kallt.
Efter en timme börjar deras mamma bli orolig, de kunde väl inte vara ute än? Så hon gick hem och kollade.
Tomt. Nu blev hon rädd och vi gav oss ut för att leta.
Nedanför där vi bodde finns en bäck, som blir ganska djup ibland beroende på nederbörden, och nu var den riktigt djup, och där fann vi båda.
Ena grabben var nära att drunkna, han hade gått igenom den tunna isen och fastnat och kunde inte ta sig upp, och hans bror försökte få upp honom. Våra mammor slet upp honom och lyckligtvis gick allt bra, han blev bara nedkyld men det kunde gått värre.
Det var liksom det värsta (det är ju hemskt såklart) som kunde hända då.

Nu kan barnen bli bortrövade, rånade, misshandlade och allt möjligt hemskt.
Det blir bara värre och värre.
Jag tycker det speglar hur vi som föräldrar uppfostrat våra barn.
Inte alls med andra ord.
Därför är jag extra noga med mina redan nu.

De ska komma ihåg att aldrig vara dum mot någon annan, aldrig vara godtrogna mot okända och alltid vara på sin vakt.
Mina barn är fem och sju år.
Inte äldre. Och redan nu måste de se en mörkare del av livet.
Det är hemskt.
Jag skäms över vårt land.
Över våra vuxna. För det är trots allt de vuxna som kunnat stoppa våldet och uppfostra barnen rätt.

Eller hur?

Av Sandra - 10 december 2014 13:07

Just nu får jag paket varje dag, det är julklappar, kläder och massa annat.
Idag fick jag min leopardskjorta, Amelias leggings och mina glasögon.
Brevbäraren fick inte ens ner allt i inkastet så jag fick ta dem själv.


Det var riktigt skönt att få glasögonen så snabbt, jag har de svarta just nu då de är bäst lämpade för att användning vid datorn.
Hundarna verkar ha tagit sovmorgon deluxe, ingen vaknar trots att jag ropat på dem. De får väl sova. ;-)

Av Sandra - 10 december 2014 10:17

I dagens lucka fanns en dagkräm med Aloe Vera som ska vara lugnande för hyn.
Jag har ingen dagkräm, då min primer är dagkräm och primer i ett men det ska bli spännande att testa.


Idag tänker jag inte gå ut. Det regnar. Då har jag fripass, så jag ska bara ta det lugnt.
Imorgon däremot har jag lite att göra, och så har ju Lucas Luciauppträdande som jag ska gå på. Hoppas vädret är stabilt då, eftersom de ska vara utomhus, synd om det ska regna då.

Nu är det frukostdags, och leta rätt på sista avsnittet av Sons nu när Isaac avslöjade slutet....

Av Sandra - 9 december 2014 19:13

Ja, eftersom jag är uttråkad till max bestämde jag mig för att göra lite knäck.
Leila Lindholm sa i sitt program att man kunde använda formarna till ischoklad istället för de vanliga i papper så det ska jag testa nu.

Använder mormors kokbok från tidigt sextiotal tror jag. Den är bäst.

Av Sandra - 9 december 2014 13:54

Jag ser dåligt. Mina barn påpekar detta rätt ofta, och tycker jag är fjantig som inte bär glasögon.
Så, för att behålla husfriden beställde jag hem två läsglasögon, ett par lite starkare så jag kan sitta vid datorn utan att få huvudvärk och ett enklare par till för läsning.

Mina glasögon kommer från www.snyggabrillor.se där de just nu har rea, så in och köp!

(obs: inget reklaminlägg

Får se om min syn blir bättre!
Och apropå ingenting - alla ni som kommenterar, jag kan inte svara via appen av någon dum anledning för då stänger appen ner! :-o men jag läser allt, jag lovar.

Ovido - Quiz & Flashcards