- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra - 30 juni 2014 21:25

.....jag saknar mitt långa hår.
Som egentligen inte var mitt eftersom 50% var löshår men ändå!


Jag vill så gärna sätta i nytt hår men nu måste håret vila i ett år, MINST.
Sedan får vi se.

Nu ska jag ta hand om två barn som klagar på illamående, men jag tror Lucas sover åtminstone, så det var nog inte så farligt.
Han sympatiserade nog med Amelia, hon klagade först.

Just ja, nu har jag bytt soffa:-)
Jag intog divanen direkt.
Här kommer jag bo.

Av Sandra - 30 juni 2014 17:54

Idag har vi varit ute, bakat och jag kan ha tvingat barnen till att storstäda sitt rum.
Men, de var medgörliga och allt blev klart på en timme, mycket bra gjort av dom.

Snart kommer soffan också, trodde inte vi skulle få se den förrän i slutet av veckan men det blev tidigare :-)
Och imorgon kommer påslakan-setet, rena julafton här hemma.

Nu ska jag fundera lite, är så trött på alla drogmissbrukare som tycker synd om sig själva och grinar på Facebook om det.
Och alla föräldrar som skiter i sina barn så fort det blir sommar.
Jag skulle aldrig bete mig som dessa tragiska människor gör, men det är därför jag är grym också, med eller utan barn.

Av Sandra - 30 juni 2014 09:07


med er är jag hel.

Av Sandra - 27 juni 2014 17:56


Ena klänningen jag beställde. Så fin. :)

Av Sandra - 27 juni 2014 13:04

Nu börjar jag komma igång, jag har ju som sagt alltid lidit utav svår beslutsamhet och när jag köper saker tar det flera timmar för mig att verkligen genomföra det, men jag hittade krukor jag ville ha, så då slog jag till direkt.


De svarta huserar i vardagsrummet, jag har så mycket vitt att det var skönt med en liten brytning.


De vita huserar i köket, de är så söta!
Båda kommer ifrån Ikea, billigt och bra.

Sedan har jag sökt påslakan, och inte vilket som helst, och imorse fann jag det.
Fick sista setet, så jag är överlycklig!:)


Det är usel bild, jag vet. Fick googla fram den då den inte ens fanns på hemsidan efter jag köpt den.
199 kronor för sex delar, det är nästan gratis. :)
Kommer bli så fint.

Nu ska jag leta småsaker, korgar till hyllorna i hallen och blommor.
Det är kul att leta efter sånt, men skulle man köpa allt skulle man bli ruinerad.. ;-)

Av Sandra - 25 juni 2014 19:36

Jag har letat ny soffa i ett halvår, jag är inte nöjd med min. Tycker den är alldeles för nedsutten, och jag gillar inte färgen..
Så jag berättade för Isaac att jag ville ha ny soffa, och jag har kikat på blocket, IKEA osv. Men varje gång jag hittat en jag gillar så blir jag tveksam.
Medan jag städade idag hade han ringt så jag ringde upp och då kom han med ett förslag, nämligen att vi ska byta soffa, då han ska köpa ny till sin lägenhet men behöver en annan till stugan så ska jag få hans nuvarande och han tar min till stugan.

Kanonbra tycker jag, så imorgon kommer den tror jag.
Eftersom jag inte har något tålamod så räknar jag ner minuterna..
Efter en hel dag med städning så är jag tröttare än en gris, så jag somnar nog snart.


(lampan ska jag ha i köket, snygg va? Stilren och enkel.)

Av Sandra - 25 juni 2014 12:04

...eller Ikea-prylar överhuvudtaget. Seriöst?
Spotlighten tog mig en månad att få upp på kroken och då har även Matthias provat.
Men imorse fick jag en snilleblixt och skruvade isär ALLT för att sedan skruva ihop det på MITT vis.
Och tro på fan ; den sitter, den fungerar!


Lampan till vänster var det dummaste jag fått för jag blev tokig medan jag försökte öppna förpackningen. Redan där ville IKEA testa mitt tålamod och skratta åt mig.
Hur det slutade? Jag rev sönder hela förpackningen som ett vilddjur.
Men den var enkel att montera, det får dom cred för.

Nu ska jag göra en inköpslista hos IKEA, jag känner mig som någon som bestigit mount Everest. Ikeas grejer är mitt berg. Jag ska klara det. En till lampa ska inhandlas, till köket och massa annat som krukor, lyktor osv.
(Tur jag inte behöver montera såna saker, då skulle jag väl kasta ut allt från balkongen.)

Klart slut.

Ovido - Quiz & Flashcards