- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra - 24 juni 2014 21:16

Jag har inget att skriva om, känner jag.
Vad vill Ni läsa om? Kläder? Inredning? Olika tips? Jag kan göra i stort sett vilka inlägg som helst. Bara jag slipper skriva inlägg till och med jag tycker är tråkiga.
Berätta gärna, jag skriver ju för er skull också.

Hur som haver så kom solglasögonen jag beställde för x antal månader sedan igår, två var till Matthias, de översta är mina.


Har ju ungefär nio paket jag väntar på.
Fick ett till idag, som innehöll underkläder jag beställt från eBay.


Jag tyckte de var fina, lite ovant med så mycket tyg runt brösten men man vänjer sig väl ;-)

Sedan har jag funderat på att beställa hem vita skal till telefonen och färg för att måla egna motiv på. Jag vill ju ha en uggla. Så det kan bli rätt spännande. :-)

Nu ska jag däremot duscha, är frusen av mig idag, när tänkte regnet gå i pension då?

Av Sandra - 22 juni 2014 19:06

Jag hatar regn.
Nu har det regnat så det räcker, känner jag.

Lucas var i alla fall och fiskade idag, han tycker sånt är kul...själv förstår jag inte grejen. Fiskar är äckliga, hehe..

Amelia har åkt till pappa, jag saknar henne redan. Men veckorna går fort. :)

Snart ska vi äta jordgubbar , jag har nog ätit femton liter redan, än är inte sommaren över så vi siktar på femton till!

Av Sandra - 21 juni 2014 21:40

Min midsommar sög.
Fick vända halvvägs till Allsta för då höll man minsann på att kräkas. Hem igen och lägga sig, men barnen hade kul i alla fall och det betyder allt för mig.

Idag har Isaac spenderat dagen med oss, och efter ett misslyckat försök att grilla på en elektrisk grill som ville självantända fick vi i oss mat till slut.

Nu ser barnen på film och snart väntar sängen :)

Av Sandra - 20 juni 2014 11:56

Jag älskar er.

Av Sandra - 19 juni 2014 20:36

Idag bestämde vi oss för att gå ned till vattnet igen med det sista brödet vi hade och hundarna fick följa med.
Alwin kastade sig i vattnet direkt, drunknade nästan på kuppen, och Nanna avskydde varje minut där så hon fick något ryck och klöste mig på benet så att ett skinnlager slets bort.. Skönt!!

Sedan gick vi hem och direkt när vi klev innanför dörren började det regna som aldrig förr, vi kan det där med timing!

Eftersom vi ska fira midsommar med Matthias familj, så hade min barnslige man köpt vattenpistoler han kom med, vi har såklart testat dom, och barnen kommer få det jobbigt imorgon.. Jag och Matthias är lika tävlingsinriktade så vi lär inte ge upp i första taget ;-)

Sedan kom Olle och vips så fick man hjälp med barbordet, så nu sitter det äntligen.
Så skönt.
Efter det har jag städat som en raket, varit överallt tror jag med dammsugare och mopp.

Men nu ligger jag i soffan, hann leka ute med barnen förut och blev helt nedsprutad men jag fick in bra många träffar jag med haha..

Hoppas ni får en bra midsommar, drick inte för mycket:-)

Av Sandra - 18 juni 2014 12:06


Haft en bra förmiddag, vi gick ner för att mata änderna och lite upptäcktsfärd på det.

Amelia hittade en snäcka, och så hittade vi ett skelett från en gädda. Äckligt!!

Jag lyckades dessutom mata små fåglar, är inte säker på vad det var men de hade röd nacke och var inte mer än tio centimeter höga. :)

Av Sandra - 17 juni 2014 19:33

Har haft fullt upp här hemma i stugan.
Igår var vi ute, sedan bakade vi kladdkaka som inte blev ett dugg kladdig för den glömde jag ju bort minsann..
Idag har Amelias kompis varit här hela dagen, de har busat i nästan sju timmar, men jag har lyckats få i dom lite fika och middag.
Sedan bakade vi rosa maränger, för äggen hade nån dag kvar innan de gick ut.
Nu har barnen lagt sig och jag ska slappa till lite Game of Thrones, har blivit kär i Jon Snow, men tydligen är det rätt vanligt bland tittarna ;-)

Ha en fin kväll!

Av Sandra - 15 juni 2014 13:46

Hade en bra kväll igår även fast den inte blev som jag förväntat mig, men på många sätt blev den bättre för jag fick ju vara barnvakt och hela morgonen har jag skrattat och busat med lillprinsen. :-)

Nu väntar jag på att barnen ska komma hem, sedan ska vi till mormor och äta tårta. Dagens höjdpunkt ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards