- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under juni 2014

Av Sandra - 10 juni 2014 15:51

Imorse fick jag sova ut, efter att ha vaknat fem varje morgon den senaste veckan.
Det behövdes, så jag slog upp ögonen vid nio, och det gjorde susen för mitt humör.

Jag har målat mesta delen av dagen och varit ute, nu funderar jag på vilken middag jag ska fixa, jag skulle vilja äta en god sallad eller liknande men jag blir ju aldrig mätt på sånt så jag ska nog göra något rejält.
Har sagt det förr och säger det igen : jag är en matmissbrukare, fast i en smal kropp.
Vet inte ens var maten tar vägen..

Men innan jag börjar med middagen ska jag se klar en film, och jag kan inte stava namnet på filmen men den är bra.
Jag älskar filmer med mörkt innehåll, där man får utforska människors mörka sidor och tankar. Denna film är precis så.
Och en snygg kille är med, så det är ju inte fel!

Sedan måste jag kanske rensa lite inne, bära ner kartonger jag "glömt" att ta ner sedan vi flyttade, för i helgen ska vi vara här. Ett helt gäng, såklart de bästa och det ser jag fram emot:)

See ya later!

Av Sandra - 9 juni 2014 22:54

...ååh jag saknar mina barn.
Kan veckan gå fort, tack:(

Och som om inte det vore nog...
Jag vill bada, jag har överlevt utan badkar i två månader.
Jag vill vara med min bästa vän.
Jag vill sova.
Jag vill åka bil mitt i natten.

Kanske inte nödvändigtvis i den ordningen..
Något måste jag hitta på, fem i elva på en måndagskväll.

Av Sandra - 9 juni 2014 09:37

Så var helgen slut också.
Känns lite vemodigt eftersom det innebär att barnen har pappavecka, men Lucas får jag behålla några timmar till då vi försov oss och han helt enkelt vägrade gå på dagis för det är roligare att leka ute med alla nya kompisar.

Vi ska fika och så, sedan får vi se vad dagen bjuder på. Solen verkar i alla fall vara på gott humör. :)

Av Sandra - 7 juni 2014 17:22

Jag har inte mått bra sen i onsdag, har haft så ont i magen och knappt ätit något så mina krafter har gått till att vara med barnen bara.
Igår hade vi myskväll hemma bara, barnen somnade tidigt och jag la mig i sängen ganska snabbt jag med.

Idag har barnen lekt ute hela dagen, jag har vikt tvätt och städat lite, sedan har jag inte gjort så mycket mer, är svårt att vara aktiv när magen hugger till och man blir yr.
Får se vad läkaren säger.

Hoppas ni har en bra helg. :)

Av Sandra - 4 juni 2014 20:56

Nu har jag väl egentligen ingenting att skriva... Men jag gör det ändå.
Dagen har varit långsam och tråkig. Jag och lucas skulle baka, men det fattades det ena än det andra när vi kikade igenom recepten så vi gick ut istället.

Amelia följde med en kompis hem efter skolan så hon kom senare.
Nu sover båda två, så jag ska se klart på en film jag började se igår, Gone baby gone heter den, se den om ni kan.
Och... De svär mycket i filmen men den är sjukt bra, jag har kanske en kvart kvar att titta så jag vill bara se slutet och förstå allt.

Imorgon kommer mamma hem igen, det är lite efterlängtat. :)
Då ska hon få sin morsdags-present också.

Men nu ska jag och lägga mig i sängen. Sov gott!

Av Sandra - 3 juni 2014 14:29

Ni vet när de flesta får akut hets att bli jättebruna inför sommaren? Man ska liksom inte vara blek PÅ sommaren, om man inte är albino eller rödhårig typ. (För de blir aldrig bruna, bara röda.)
Man ska sola, vare sig det är i solarium, eller i solen.
Man måste försöka bräcka de andra soldyrkarna och vara värst.
Brunast vinner.
Haha. Jag är inte sån. Jag var blek hela sommaren förra året och trots massa kommentarer som ; "men ut i solen", "guuud vad blek du är" och massa annat så sket ju jag i det.

Jag gillar att vara brun, och jag tycker alla ska sola precis så mycket/lite de vill, det bestämmer man själv. Men jag förstår inte hetsen.
Jag vet många som solar för att jobba upp pigmenten i kroppen innan sommaren för att slippa bli brända. Och jag är en sån.
När jag väl orkar ligga svettandes i solen.
Nu i år, då vill jag faktiskt bli brunast av alla för jag ser friskare ut då, och kan jag lura mig själv kanske jag kan lura hela kroppen att bli normal igen.

Inte normalt tänkande men har man inte gått igenom det helvete jag gjort är det kanske svårt att förstå också.
Alla vill väl vara friska. Vad är lite hudcancer på det?

Nej. Jag skojar, ingen vill ha cancer.
Men ni fattar. Jag gör allt med måtta.
Som man så bör.
Sedan kommer ju min moder tillbaka från utlandet snart. Min svarta mamma.
För hon blir inte bara brun. Hon blir nästan svart. Så då blir vi som ying och yang.
Perfekt....... Haha. Jag måste ju få lite färg, känner jag. Annars får jag väl helt enkelt nöja mig med att vara blekast i stan i år, igen.

Klart slut från brunfronten.

Av Sandra - 2 juni 2014 18:01

Vilken tråkig måndag det blev.
Lucas mådde inte bra så han har legat i soffan halva dagen och sovit.

Han piggnade på sig när Amelia kom hem, då följde hennes kompis också med så då blev det väl fart på honom och nu är alla tre ute och leker.

Imorgon är det dagis/skola som vanligt, jag ska väl ge mig ut i elljusspåret tror jag.
Utan hundar. Orkar inte gå med dom när kopplen trasslar in sig, de får nöja sig med vanlig promenad imorgon.

Av Sandra - 1 juni 2014 19:31

Hehe... ni måste verkligen tröttna på mig och mina ebay/lyko/vad-som-helst-bara-det-är-billigt-inlägg.
Men här kommer ett till. Och faktiskt så handlade jag kläder för att Matheo ska döpas i juli, och man må ju vara ute i god tid :)
Ska ha någon av de två klänningarna nedan, det är bara skor som fattas :)

 


Resterande köpte jag för att garderoben SKREK åt mig att köpa dom.
Fick allt för under 400 kronor. Så... Ja, ni vet ju vad jag tänker skriva : jag är nöjd.

Nu ska jag leta efter skor! Om ni vet något bra ställe som har ballerina-skor, hojta!

Ovido - Quiz & Flashcards