- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 15 december 2014 18:53

...vad gör ni då?

Av Sandra - 15 december 2014 14:20

I dagens lucka fanns ännu en dagkräm, som ska vara utslätande. Kan vara bra att använda under sin primer och den ska jag testa imorgon. Idag är det en dag utan smink eftersom jag och Lucas städat hela dagen och gjort fint.

Av Sandra - 14 december 2014 19:57

Nu är båda barnen hemma och vi ska snart äta kvällsfika. Det är sista veckan i skolan och på dagis innan jullovet och båda två tjatar om att få vara hemma men det är ju sista veckan som är roligast?
Jag älskade den veckan, man fick pyssla, lyssna på julmusik och äta massa gott, se på filmer och göra utflykter. Hur kan man vilja missa det? ;-)

Jag ska plocka fram kläder inför imorgon och sedan är det nog dags att lägga sig om vi alla ska orka upp imorgon.

Av Sandra - 14 december 2014 10:14

Bara tio dagar kvar till jul, tänk vad fort tiden gått!
Och i dagens lucka hittade jag något som var helt perfekt för mig:


Badskum, med Argan-olja och just detta badskum är tillverkat genom Fair Trade, något Body Shop är noga med, så det känns extra bra att veta att de inte skövlat någon regnskog eller liknande.

Jag måste köpa nässprej idag, jag kan inte andas genom näsan, än mindre sova så jag har vridit mig halva natten.

Jag såg att Sundsvall slog världsrekordet, över 10.000 gick Luciatåget igår. Härligt!
Vi kan ibland, vi också..

Av Sandra - 13 december 2014 18:17

Hur söt är inte Amelia då??


Underbara unge.

Lasse och Lena hälsade på mig förut, sedan kom Matthias och Olle, och vi fikade lussebullar och chokladbollar. Nu ser jag på Harry Potter på femman, klockan åtta börjar ju ännu en så min kväll är rätt perfekt tycker jag.

Av Sandra - 13 december 2014 12:06

I dagens lucka fanns en lotion till fötterna med doft av pepparmint som ska vara lugnande och svalkande.


Den kommer användas flitigt av oss alla, speciellt barnen då deras fötter blir jättetorra under vintern.

Jag blir bara sämre och sämre, mamma tror det är influensa och jag tror jag ska dö. Ungefär.
Jag är inte bra på att vara sjuk, jag avskyr det. Hela kroppen värker och jag får panik eftersom barnen kommer hem imorgon och jag har inte tid att vara sjuk helt enkelt.
Men, gilla läget bara och köra på i den mån man kan.

Trevlig lucia förresten! Jag ska inte gå i luciatåget vid bron, det känns som att jag inte vinner något på det men jag ska följa det på st.nu istället.

Av Sandra - 12 december 2014 19:30

Här är mina alternativ just nu, men jag känner mig inte säker på en enda..


Första klänningen tänkte jag eventuellt knyta ett skärp runt midjan eller ha ett halsband till, eftersom den är så enkel.
Men ja, vi får se. Vilken tycker ni?

Av Sandra - 12 december 2014 13:45

I år hade jag faktiskt sagt till barnen att det inte blev något pepparkakshus eftersom jag förra året brände av ena fingertoppen och dessutom fick diska kastrullen med sockret i flera timmar, det tog liksom bort glädjen i det hela.
Men, jag är ju känd för mina idéer och udda tankar ibland så jag tänkte: "varför limmar jag inte ihop huset?"
Men det var ett problem där.
Limmet ville inte riktigt fästa.
Jag svor, blev irriterad och ville krossa huset till småbitar tills jag insåg hur dum jag var.
Kristyr funkar ju!! Det stelnar och sitter som berget.
Så, jag använde det som lim.

Nu tänker ni säkert att jag är dum som inte fattat det men såhär är det, jag har gjort 3 pepparkakshus i hela mitt liv. Jag har aldrig använt kristyr förr, förrän förra året faktiskt och trodde inte att den smörjan kunde hålla ihop ett helt hus.
Nu visade det sig att det gick så jag klagar inte.
Barnen lär tjuta av lycka och jag slipper höra tjatet.


Jag använde florsocker och kokos som snö, och ska köpa bomull till veckan och lägga dit också.
En servett fick duga som rök i skorstenen och tomtarna plockade jag från barnens rum.
Nästa år tänker jag gå all in med rejält godis, kristyr i alla färger och kanske lite glitter till och med.
Får man väl blodad tand så....

Ovido - Quiz & Flashcards