- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under december 2014

Av Sandra - 4 december 2014 20:51

Mina barn är grymma på detaljer.
Inte många barn ändå som är så duktiga på pillergöra så att säga, jag är jättestolt över båda två.


Köpte en fin ljuslykta idag, jag är kär.


Ignorera mina fula gardiner, har inga julgardiner till köket haha....

Av Sandra - 4 december 2014 17:09

Jag älskar som sagt att julpynta, det vet ni.
Vill ni veta vad jag inte älskar?
Att sätta upp belysningen i julgranen. Jag svär, mordhotar belysningen och kastar den som om den vore skräp.
Tills någon med tålamod kliver in.
Idag blev den personen mamma.
Hon fixade allt åt mig, och jag slapp ett nervsammanbrott.


Vi har också hunnit baka pepparkakor och lyckades bränna första plåten men den andra blev perfekt.
Nu har barnen ätit middag, jag äter ju inte det just nu för medicinen, så jag ska fika senare.


Imorgon är det helg. Det går alldeles för fort, jag blir så snurrig. Känns som om jag knappt träffat barnen på hela veckan, ändå har vi suttit ihop större delen av dygnet.

Imorgon ska jag vara barnvakt en stund, och så ska jag försöka ge mig på att göra kola eller knäck, får se vad jag orkar eftersom båda tar så lång tid.

Ha en bra kväll!

Av Sandra - 4 december 2014 10:37

Fjärde dagen på kalendern innehöll två nagelfilar, något som var väldigt välkommet hos mig, då jag alltid tappar bort mina.


Idag kommer mammamormor hit, och barnen har sett fram emot det hela veckan. Vi ska försöka få upp granen också. Jag avskyr den delen.
Eftersom jag får göra den slitsamma delen; sätta upp den, trassla ut ljusen och få dem att sitta fint runt hela granen.
Barnen får ju pynta, det är den roligaste delen.
Men, huvudsaken de har roligt, så gör jag gärna de tråkiga delarna.

Nu ska jag titta på "The Internship", jag har en jätteskön mensvärk som gör mig till en handikappad kvinna.
Usch. Det var osmakligt sagt, men jag känner mig som en potatis som mosats.

Av Sandra - 3 december 2014 18:23


Dessa två kan leka i en evighet, de tröttnar aldrig. Rätt sött att bevittna.

Av Sandra - 3 december 2014 10:47

Dag tre i kalendern innehöll en choklad-doftande socker skrubb.
Den luktar otroligt gott :-)


Älskar att öppna kalendern varje morgon för man blir på så bra humör!

Idag ska Amelia följa med en kompis hem så det blir bara jag och Lucas hemma i några timmar.
Skulle baka pepparkakor men det får vi göra ikväll :-)

Av Sandra - 2 december 2014 17:23

Ja, nu har jag bytt telefon.
Herre jösses vad ovant det är.
Kan knappt skriva, haha. Allt är så stort. Men jag ser ju bättre. Precis som rödluvans mormor ;-)

Amelias farmor kom förbi med vinterskor, tur jag inte beställde hennes förut idag som jag kikat ut!
Nu ska jag kramas med barnen en stund, dagarna går så fort.

Av Sandra - 2 december 2014 09:07

Äntligen börjar det gå åt rätt håll, känner mig mycket piggare.
Var nyss ute med hundarna, båda barnen är på skola/dagis och så har jag fått öppna dag 2 på kalendern.
Dessutom kom en tomte förbi igår med min julklapp, jag fick den i förväg eftersom jag hatar överraskningar.

Det blev en Tassimo kapselmaskin, med två smaker till, så det ska jag prova på senare under dagen, när jag förstått mig på hur man gör!


Nu ska jag fika, duscha, lägga ihop all tvätt och städa undan lite.
Hoppas ni får en bra dag!

Av Sandra - 1 december 2014 18:45

Ni vet när man går och väntar på något man verkligen vill ha, och så känns det som om tiden går så otroligt sakta? Så känner jag nu, när det gäller telefonen.
Den kommer imorgon. Jag behöver inte hetsa upp mig. Men ändå.

Imorgon eftermiddag ska vi i alla fall baka pepparkakor, och så tänkte jag försöka göra knäck i helgen, det tar ju några timmar.
Ska göra extra mycket, så jag har tills jul, för mig själv ;-)

Men nu ska jag göra klar barnen för sängen, imorgon blir det tidig morgon minsann. För allihopa.

Ovido - Quiz & Flashcards