- SANDRA FRYKMAN -

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

- Nytt utseende

Av Sandra - 30 december 2014 21:51

Jag behövde en förändring på bloggen. Kanske för att jag avskyr vintern nu, och ser fram emot våren, ljuset och gräset.

Imorgon kommer mamma, vi ska äta trerätters, så det blir en toast med röra till förrätt, fläskfilé i smördeg med kroketter, sallad och sås till varmrätt och så vaniljglass, färska hallon och kolasås till efterrätt.

Matthias ska prompt köpa fyrverkerier, vi får se hur det blir med det då Amelia är sjukt rädd.
På kvällen skulle kanske Andreas, Malin och Frida komma, och på tolvslaget dricker vi Pommac med barnen.

Det är något jag tycker är viktigt. Att inte dricka inför barnen, isåfall bara ett glas av något och inget mer.
Eftersom jag delvis växt upp i missbrukarmiljö tar jag kraftigt avstånd från sånt, och vill ge mina barn bra minnen. Där föräldrarna är nyktra. Där alla är glada och mår bra.

Sedan var det ju det här med nyårslöften. Jag håller aldrig mina.
Hade jag hållit det första hade jag säkert sett ut som en bodybuilder med solbränna och bott i Miami.
Nu tänker jag istället göra så att jag ska fördela ut mina nyårslöften över hela året, och det tror jag blir bättre.
Så, 2015 ska bli ett år där jag:

* Försöker bli mer hälsosam, för min kropps skull, äta bättre, ta promenader mer regelbundet

* Köper en kalender och skriver ned allt jag behöver minnas i den (den på mobilen suger) och hålla koll på den

* Sluta snusa. Punkt.

* Bli frisk och börja jobba.
Den är svårast men det får ta den tid det tar, i slutändan kommer det vara värt det.

Och, vem vet vad som kan hända under 2015? ;-) allt möjligt kan hända, det vet vi ju inget om än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 mars 2015 11:10

Nu har jag gjort det igen, men appen kraschar varannan gång jag ska skriva, och jag har inte tålamodet att skriva om allt, så ni finner mig på : Http://sandrafrykman.vimedbarn.se Hoppas ni följer med! ...

Av Sandra - 17 mars 2015 18:01


Vilka ska jag köpa? Jag fastnade för alla tre..... Hjälp? Någon? ...

Av Sandra - 16 mars 2015 11:26


Jag har nog inte riktigt fått grepp om att våren står för dörren. Jag vägrar gå runt med solglasögon och känner mig fjantig om jag gör det. Så länge snön är kvar på backen, ja då är det vinter för mig. Men imorse när jag och Lucas gick ut med hun...

Av Sandra - 15 mars 2015 14:59

Nu tillhör även jag den skara människor som sett årets mest efterlängtade film.Jag offrade alltså närmare två timmar på att se en film jag egentligen inte ville se, på grund utav att böcker som blir film aldrig blir lika bra, någonsin. (Förutom kansk...

Av Sandra - 13 mars 2015 10:27


Jag hatar att stå i kö. Alltså, enda gången jag kunde stå i kö och känna att det inte gjorde något om det tog tid var när jag var full och inte kände om jag frös eller hade mina tår kvar.Nu däremot, nu avskyr jag ju alla köer som finns, jag vägrar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards