- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under november 2014

Av Sandra - 3 november 2014 15:29

Av Sandra - 3 november 2014 09:17

Amelia är på skolan, och jag ser på Bolibompa med Lucas och hundarna.
Jag ska leta efter en ny kudde, jag får så ont i nacken när jag sover, och igår hade jag så ont att jag mådde illa.


Får se hur det blir med skogen idag, Lucas är lika förkyld som sist, och jag vill inte att han behöva bli sämre.
Kylan gör ju ingenting för man blir ju inte sjuk utav den, men anstränger han kroppen för mycket kan han bli sämre, såklart.
Vi får se.

Hoppas i alla fall att ni får en fin dag!
Såhär ser adventskalendern ut som jag ska få.

(bild lånad ifrån Google.)

Tjusig va? Längtar som en dåre!!

Av Sandra - 2 november 2014 19:49

Var tvungen att skriva jul, jag längtar som en dåre redan.
Jag har inga barn hemma på jul i år men det är okej, jag har dem på nyår. :)
Sen äter de inte julmat, vilket betyder att jag får ALL mat för mig själv.
Tjockisen har talat.

Lucas fick en av sina julklappar idag, eftersom jag inte såg meningen med att låta den ligga i en kartong i en månad till.
Han fick en gammal iPhone som han får spela på ibland, och han blev glad över den.

Vi har övat på att göra flätor, Lucas var grymt duktig faktiskt, och så har vi gjort pizza, egen alltså, och nu har jag blåst upp en boll de skickar mellan varandra.
Imorgon är det skola för Amelia, så vi ska göra klart allt inför det.
Jag och Lucas ska däremot gå elljusspåret och försöka hitta fina löv, kvistar och annat som ska vara på balkongen. Lite höstfint.

Funderar på att baka lite, jag har så tråkigt när de leker, finns inget att göra, för jag har städat och diskat redan.

I-landsproblem.

Av Sandra - 1 november 2014 18:18

"Upp", Harry P och Twlight.
Filmkväll hela kvällen med Amelia.


Mamma var här hela dagen idag och umgicks, hon åkte nyss hem.
Köpt jacka åt Amelia imorse, superfin. Ska visa sen.

Matthias kom med en julklapp, eller kvittot på en julklapp haha.
Ni vet kalendern från Body Shop? Jag fick den. Lyxvarianten.
Jag höll på att trilla ur soffan.
Världens bästa kille! <3

Av Sandra - 1 november 2014 08:59

I min familj, åtminstone delar av mammas sida, så har vi en egenskap som är hälften fantastisk, hälften avskyvärd.
Vi kan vakna innan väckarklockan.
Då menar jag inte tre timmar före, utan om vi ställer klockan på t.ex 07.20 så vaknar vi 07.15 av oss själva.
Det slår aldrig fel.
Det dåliga är att man vaknar tidigt på helgerna eftersom kroppen är van ett rullande schema, så där får man försöka somna sent, för att få någon slags sovmorgon.

Imorse kom Amelia hit, hennes farmor kom med henne vid halv åtta. Jag kunde inte sova igår kväll så jag var vaken till efter ett på natten, riktgt jobbigt.
Hon har läst böcker och grejat inne på rummet, och idag ska vi köpa ny jacka och ny matta till rummet.
Den gamla fick vi slänga, haha...
Den historien tänker jag inte dra. För om tio år kanske min son läser detta och blir arg i så fall. ;-)

Jag ska fika och göra mig klar, helst av allt vill jag sova men det kan jag göra i graven.

Ovido - Quiz & Flashcards