- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under oktober 2014

Av Sandra - 17 oktober 2014 21:20


Har haft turen att få ha Hanna här i nästan åtta timmar ;-)

Av Sandra - 17 oktober 2014 12:01

Idag ska jag göra något jag aldrig provat förut. Jag ska översätta ett avsnitt ur en serie åt en vän.
Jag har aldrig översatt något på det sättet eller arbetat med sån teknik så vi får väl se vad resultatet blir.

Trots att det känns som om någonting försöker bryta sig ur min mage så ska jag sysselsätta mig i några timmar, jag behöver knappast röra mig och då är halva slaget vunnet.

Önska mig lycka till. Jag lär behöva det!

Av Sandra - 16 oktober 2014 21:52

Idag har jag minsann fått agera psykolog några gånger, det ena telefonsamtalet har avlöst det andra och jag har minsann lyckats avstyra ett inbördeskrig. Det är min goda gärning idag.

Kvällen har jag spenderat framför YouTube. Jag vill resa till Bora Bora när jag är frisk, åtminstone när det gäller solsemester.


Sedan vill jag resa till Irland, Skottland, England och Island.
Bara för att. Och lite för att irländsk dialekt, engelsk dialekt och kiltar ligger på min "fetisch"-lista, haha.

Jag har kollat på videos hela kvällen i alla fall, som handlar om resor.
Jag har kikat på den rosa sjön i Australien, berget som har både sommar och vinter jämte varandra i Kanada och lite annat.
Tänk om man hann uppleva allt innan man dör, men hur ska man hinna det?

Nu ska jag fika lite, och kika på Modern Family innan jag får inbillad resfeber.

Av Sandra - 15 oktober 2014 21:46

1. Hoppa bungyjump.
Jag har alltid velat göra det. Adrenalinet måste vara helt otroligt, känslan av att falla, men ändå inte.
Men jag är höjdrädd. På Norra Berget kan jag gå upp för två avsatser innan jag näst intill kräks.
Mina barn gick hela vägen upp när de knappt kunde gå.

2. Pierca näsan.
Okej, lite omoget men jag tycker det är så fint med en liten pärla.
Det behöver inte vara någon färg på den, bara en helt vanlig.
Men jag klarar absolut inte av smärta. Jag svimmar.

3. Simma i havet.
Alla simmar ju, det är skönt.
Jag drunknade nästan när jag var tre år. Sedan igen när jag var fem år.
Sedan dess är jag rysligt rädd för djupt vatten, mörkt vatten och alla växter som finns. Jag vill se botten, annars får det vara. Jag simmar dock i pooler.

4. Bergsklättra.
Det skulle vara så coolt.
Men - höjdrädd. Japp.

5. Gifta mig i en kyrka.
Jag kan nog inte beskriva det riktigt men jag vill inte göra det där. Jag vill vara på en strand eller på en klippa. Gärna utomlands. Jag tror inte på Gud, jag gillar inte kyrkor, de är fina men läskiga och orgeln....den ger mig mardrömmar.

Har ni några liknande saker ni vill göra men inte kan/vill/vågar göra?

Av Sandra - 15 oktober 2014 18:52

Ja det är väl nästan på tiden att vi slutar smussla med det...
HAHA. Vi ska absolut inte gifta oss. Herregud vad jag skrämmer mig själv när jag skriver ordet bara.
Men erkänn att ni tänkte "va?" i en kort sekund.

Jag har storstädat idag. Kände att det inte blir gjort bara för att jag stirrar på dammsugaren så jag startade en film och började. Jag måste ha ljud i bakgrunden annars får jag panik.
Tjejen med svårigheter att vara ensam - hej, här bor jag!

Nu är det sådär fint att man mördar den som kliver innanför dörren med smutsiga skor innan de ens fått av sig skorna.
Jag såg två bra filmer idag! Den första var så rolig att jag nästan grät: "The walk of shame" tror jag den hette, ni får googla den, och så såg jag "Blended" där Adam Sandler (Love) var med och Drew Barrymore. Komedier såklart. Jag pallar inte skräckfilmer ensam. Mitt på dagen. Ensam. Ensam. Ni förstår väl?

Imorgon vill jag göra något roligt så jag ska väl kanske köpa vin - kan ni tänka er?
Inte jag heller.
Nu fick jag bråttom, jag skriver sen! Det blir någonting roligt!

Av Sandra - 14 oktober 2014 19:07


Jag har haft en skittråkig dag.
Imorgon går vi ut. Uppgift nummer två, undra var jag ska bara.

Av Sandra - 14 oktober 2014 10:04

Hela natten har jag vaknat med magknip. Eller, det är inte rätt beskrivning.. Det känns mer som knivhugg.
Tjejveckan är på ingång. Yaaaay....

Jag ligger i soffan och tittar på Modern Family för nittonde gången.
Jag blir alltid såhär, blir beroende av en serie, såhär var det med Cougar Town förra året. Tänk att det är ett år sedan jag upptäckte världens bästa serie. Sen kom Modern Family.

Hoppas ni får en bra dag, jag ska nog bara försöka vila idag, tror jag.

Av Sandra - 13 oktober 2014 16:41

Låt oss alla bara ta en titt på hur mitt liv kommer se ut inom en snar framtid.


Lite likt mig, men istället för chips äter jag ostkrokar.

Idag får jag middag serverad, i form av McFeast med plusmeny plus en glass. Men så har jag inte handlat heller så det finns inget annat att välja på, barnen äter mig ur huset redan :-)

Nu: SOA! Kärlek på hög nivå.

Ovido - Quiz & Flashcards