- SANDRA FRYKMAN -

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

- Det bästa jag vet...

Av Sandra - 24 oktober 2014 22:16

...är faktiskt när jag sitter tätt intill barnen en helt vanlig fredagskväll och tittar på roliga klipp, hela vardagsrummet blir en stor cirkus och vi skrattar tills vi nästan kissar på oss alla tre.

Idag fick de lov att vara uppe längre så de la sig för en liten stund sedan, Amelia läser saga för Lucas ibland och hon tycker det är jättekul. Bra träning också, just med läsningen. Att sedan ha någon som inte skyndar på henne, rättar henne och tar över är nog också bra. Lucas lyssnar tålmodigt, skrattar ibland när hon gör sig till och jag hör hur de pratar lite om olika sidor i böckerna.
Det är fint, tycker jag.

Själv har jag läst klart "Gone Girl" som går på bio nu, och jag kan säga att boken är konstig. Rejält konstig. Men helt otroligt fängslande. Jag bytte nog vilket "lag" jag hejade på flera gånger innan jag insåg att ingen av dem förtjänade att hejas på.
Om ni inte läst den, se åtminstone trailern, filmen ska vara riktigt bra! Då fattar ni vad den handlar om i alla fall.
Så nu har jag börjat på en ny bok, "Grannen" heter den och är en bok av tre eller fyra om jag minns rätt.
Den handlar om det jag brukar läsa om: mördare, poliser, drama och klurigheter.
Än så länge är den lite halvtråkig men det roliga är att trots att boken är svensk så finns det små element från "50 Shades of Grey" med i boken. Rätt komiskt. Om det var medvetet eller inte vet jag inte.

Imorgon har Amelia en liten lekdejt inplanerad kan man säga, fina Carro ska umgås med henne :) de ska bada så då ska jag och Lucas baka massa kakor har vi bestämt, om inte vädret klarnar, isåfall ska vi gå ut och gå till skogen.

Hoppas ni sover gott, mina drömmar involverar ormar, i tusental.
Och tsunamis. Måste sluta kolla på sånt på youtube...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 mars 2015 11:10

Nu har jag gjort det igen, men appen kraschar varannan gång jag ska skriva, och jag har inte tålamodet att skriva om allt, så ni finner mig på : Http://sandrafrykman.vimedbarn.se Hoppas ni följer med! ...

Av Sandra - 17 mars 2015 18:01


Vilka ska jag köpa? Jag fastnade för alla tre..... Hjälp? Någon? ...

Av Sandra - 16 mars 2015 11:26


Jag har nog inte riktigt fått grepp om att våren står för dörren. Jag vägrar gå runt med solglasögon och känner mig fjantig om jag gör det. Så länge snön är kvar på backen, ja då är det vinter för mig. Men imorse när jag och Lucas gick ut med hun...

Av Sandra - 15 mars 2015 14:59

Nu tillhör även jag den skara människor som sett årets mest efterlängtade film.Jag offrade alltså närmare två timmar på att se en film jag egentligen inte ville se, på grund utav att böcker som blir film aldrig blir lika bra, någonsin. (Förutom kansk...

Av Sandra - 13 mars 2015 10:27


Jag hatar att stå i kö. Alltså, enda gången jag kunde stå i kö och känna att det inte gjorde något om det tog tid var när jag var full och inte kände om jag frös eller hade mina tår kvar.Nu däremot, nu avskyr jag ju alla köer som finns, jag vägrar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards