- SANDRA FRYKMAN -

Direktlänk till inlägg 25 februari 2015

- Ändring på väg

Av Sandra - 25 februari 2015 08:48


Efter en del händelser igår som var mestadels positiva har jag beslutat mig för att genomföra några ändringar omkring mig själv.

Jag säger alltid vad jag tycker om allt, men jag vill gärna säga det på ett bra sätt. Det verkar dock inte vissa begripa, då de tror att jag inte vet vad jag pratar om. Men jag ska berätta en hemlis... det gör jag visst.
Så från och med nu kommer mitt filter försvinna och blir någon sårad av vad jag säger, ja då får det bli så också.
Det är alldeles för jobbigt och onödigt att linda in saker. Ingen tjänar på det.

Och en annan sak vissa verkar ha svårt att förstå: jag är sjukskriven. Jo, så är det. På heltid. Jag är inte sjukskriven för att jag är lat, trött eller oduglig. Jag är sjukskriven för att jag mår dåligt. Fast just idag mår jag bra. Imorgon kanske jag har en sämre dag. Därför planerar jag aldrig flera dagar i förväg. Det var bland annat det som fick mig att bli sjuk.
Jag vill ogärna bestämma en timme framåt, då min stressnivå befinner sig på noll, dygnet runt.
Så om jag ger svävande svar så är det helt enkelt därför. Jag vet inte om jag kan, vill, eller orkar.
Dessutom ser jag främst till att finnas för mina barn, resten av er struntar jag hyfsat i kan jag tala om.
Så länge man inte levt i min mage i nio månader så är du tyvärr inte min första prioritet. Förutom om du har päls.

Jag blir rätt förvånad och förvirrad att man fortfarande säger "Ja men du är ju bara hemma."
Ursäkta? Bara hemma?
Jag städar,får iväg två barn till två olika ställen, tar hand om två hundar, förbereder och lagar mat, hjälper med läxor, tvättar, diskar, är sköterska, medlare, lärare, kompis, och allt dygnet runt. Bara hemma?
Jag skulle ÄLSKA att få gå till jobbet varje dag, slippa se mitt hem i några timmar och lägga ansvar på någon annan. Nu är det inte så. Jag är ansvaret.

Så, det jag vill säga är att:
* Förvänta er ingen hjälp från min sida, inte i dagsläget
* Tro inte att jag har all tid i världen för er bara för att jag "är hemma"
* Glöm allt det där tramset om att man finns för varandra jämt, den man ska finnas för är sig själv. Jämt.

Hänger ni med?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 mars 2015 11:10

Nu har jag gjort det igen, men appen kraschar varannan gång jag ska skriva, och jag har inte tålamodet att skriva om allt, så ni finner mig på : Http://sandrafrykman.vimedbarn.se Hoppas ni följer med! ...

Av Sandra - 17 mars 2015 18:01


Vilka ska jag köpa? Jag fastnade för alla tre..... Hjälp? Någon? ...

Av Sandra - 16 mars 2015 11:26


Jag har nog inte riktigt fått grepp om att våren står för dörren. Jag vägrar gå runt med solglasögon och känner mig fjantig om jag gör det. Så länge snön är kvar på backen, ja då är det vinter för mig. Men imorse när jag och Lucas gick ut med hun...

Av Sandra - 15 mars 2015 14:59

Nu tillhör även jag den skara människor som sett årets mest efterlängtade film.Jag offrade alltså närmare två timmar på att se en film jag egentligen inte ville se, på grund utav att böcker som blir film aldrig blir lika bra, någonsin. (Förutom kansk...

Av Sandra - 13 mars 2015 10:27


Jag hatar att stå i kö. Alltså, enda gången jag kunde stå i kö och känna att det inte gjorde något om det tog tid var när jag var full och inte kände om jag frös eller hade mina tår kvar.Nu däremot, nu avskyr jag ju alla köer som finns, jag vägrar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards