- SANDRA FRYKMAN -

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

- Förutsett.

Av Sandra - 26 februari 2015 11:48


Jag vaknar, kanske runt halv sex, och tycker att något gör riktigt ont. Ni vet hur trött man är när man sovit djupt, man vet knappt om man befinner sig i rätt land och allting känns som en riktigt taskig snedfylla?
Det är inte lätt att lokalisera smärta just då. Men efter en stund skulle jag prova att svälja.
Då tändes glödlampan, och jag fick ett "aha"-moment när jag förstod att smärtan satt i halsen.
För svälja, det gick bara inte.
Jag fick knappt fram ett ljud.
Så jag somnade om. Jag orkade inte riktigt ta itu med problemet.

Vaknade igen vid sju, och tänkte att jag 1, antingen har skrikit i sömnen, 2, varit så täppt i näsan att jag andats genom munnen och därmed blivit ultratorr, och 3, blivit sjuk i Ebola och ska dö.
Ser ni hur fort jag går från en liten sak till en enorm? Mm...

Men så illa är det inte. Däremot är min röst på flykt, mitt huvud hänger inte riktigt med, (vilket jag fick uppleva när jag skulle koka ägg förut och råkade underkoka ägget - jag äter bara hårdkokta ägg så jag fick börja om med ett nytt och tyckte det tog lååååång tid. Jag hade inte ens lagt i det nya ägget i kastrullen.) och hela min kropp känns som om den invaderats av små gubbar som drar i alla senor, muskler och allt annat de kan få tag i. Riktigt smärtsamt.

Influensa? Förkylningen kanske har brutit ut? Ska jag dö? Överlever jag helgen med tre strepsils, tjugo Ipren och femton koppar te?
Jag vet inte.
Ingen vet.

Gruvar mig måttligt för att gå ner och hämta Lucas sedan om jag redan är så snurrig. Kommer säkert ta med en annan unge hem och inte förstå.
(just kidding)

Önska mig lycka till. Jag är precis som killarna när jag blir sjuk, det är ENORMT synd om mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 18 mars 2015 11:10

Nu har jag gjort det igen, men appen kraschar varannan gång jag ska skriva, och jag har inte tålamodet att skriva om allt, så ni finner mig på : Http://sandrafrykman.vimedbarn.se Hoppas ni följer med! ...

Av Sandra - 17 mars 2015 18:01


Vilka ska jag köpa? Jag fastnade för alla tre..... Hjälp? Någon? ...

Av Sandra - 16 mars 2015 11:26


Jag har nog inte riktigt fått grepp om att våren står för dörren. Jag vägrar gå runt med solglasögon och känner mig fjantig om jag gör det. Så länge snön är kvar på backen, ja då är det vinter för mig. Men imorse när jag och Lucas gick ut med hun...

Av Sandra - 15 mars 2015 14:59

Nu tillhör även jag den skara människor som sett årets mest efterlängtade film.Jag offrade alltså närmare två timmar på att se en film jag egentligen inte ville se, på grund utav att böcker som blir film aldrig blir lika bra, någonsin. (Förutom kansk...

Av Sandra - 13 mars 2015 10:27


Jag hatar att stå i kö. Alltså, enda gången jag kunde stå i kö och känna att det inte gjorde något om det tog tid var när jag var full och inte kände om jag frös eller hade mina tår kvar.Nu däremot, nu avskyr jag ju alla köer som finns, jag vägrar ha...

Ovido - Quiz & Flashcards