- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under juli 2014

Av Sandra - 18 juli 2014 13:31

24 år!!!!

Av Sandra - 16 juli 2014 20:28

Av Sandra - 15 juli 2014 20:55

Orkar inte med alla falska människor vi har runt oss. Alla som vill en illa egentligen men klistrar på falska ansikten för att komma undan.

Så nu tänker jag klippa bort alla dessa, utan förvarning helt enkelt.
Jag börjar äntligen må så bra att jag har orken att ta itu med alla idioter.
En efter en.



För övrigt så är livet fint.
Har verkligen den bäste killen man kan ha, jag är lyckligt lottad.
Barnen mår bra och allt fungerar.
Min familj är stöttande hela tiden och jag trivs äntligen med allt runt mig.

Men det lär vara lite dålig uppdatering främst för att jag inte vet om jag vill blogga öppet längre. Får suga på den en stund.

Vi hörs, snart hoppas jag.

Av Sandra - 14 juli 2014 17:11

Idag har vi städat, sedan kom mammamormor förbi en stund med fika.
Vi har sett på film, haft ansiktsmasker alla tre och så har vi ätit massa mat mest hela dagen.
Går ingen nöd på dessa ungar, kan man säga. ;-)

Nu ska jag fixa musik till deras mp3 spelare innan det blir sent.

Av Sandra - 13 juli 2014 20:42

Barnen är hemma.
Friden är återställd.

Har inte gjort så mycket spännande. Migränen är lite dum på det sättet.

Är faktiskt glad över regnet. Dumma mig.

Av Sandra - 12 juli 2014 18:37

Min dag består av Beck.
Med migrän och feber som aldrig ger med sig är jag stupad som soldat.

Fick kinamat och färsk frukt av Matthias.
Snällt tycker jag.

Av Sandra - 11 juli 2014 14:54

Idag kokade jag sylt. Förstår ni?
Jag gjorde sylt från grunden. Själv.
Ringde inte till mamma för råd eller så.
Okej, det var inte svårt, är svårare att koka makaroner om jag säger så.
Men ändå.

Och sen åt jag rödspätta och kokt potatis till lunch. Och, jag drack vatten.
Vad händer?? Jag gör gamling-saker.
Snart börjar jag väl sticka också.
(Jag har gjort det när jag var yngre, jag ägde verkligen på det.)

Är det såhär mitt liv ser ut nu?
Koka sylt, äta smaklös mat, dricka vatten och sticka på kvällarna framför rapport?

Jag tror jag älskar det.


Jag har målat lite idag också. Det är knepigt, vissa dagar hatar jag alla pennor och allting blir fult, och vissa dagar går det bättre och jag river inte sönder skisserna.
Balansgång det där.

Nu ska tanten vila. Huvudvärk är inte att leka med i värmen.
Just det, jag la mig 21:15 igår.
Jag brukar aldrig somna före tolv.
Oj.

Av Sandra - 10 juli 2014 11:08

Jag svettas ihjäl. Spelar ingen roll var jag befinner mig, ute eller inne, det är så varmt att jag bokstavligen bara går i trosor och ett linne hela tiden och till och med det blir för varmt!
Därför tänkte jag göra en "åtta saker ni inte vet om mig", för att tänka på annat.

1. Ibland brukar jag sitta framför spegeln och prata med mig själv, jag pratar om hur trött jag är på folk, om mina bröst och hur små dom är, (fast jag gillar dom) jag brukar föreställa mig diskussioner med andra och så säger jag det jag vill säga och låtsas att dom andra svarar. Helknäppt, men jag tycker det är skönt att prata med mig själv.

2. Min värsta mardröm är att bli gammal, och jag har sån ångest över det att jag ibland tappat andan.
Jag vill inte dö, jag vill inte bli orkeslös, jag vill inte bo på ett hem, jag vill inte bli sjuk som många äldre blir och jag är livrädd för att få grått hår, rynkor och sladdrig hud. Det är nästan värre än själva döden.

3. Jag har ofta blivit anklagad i förhållanden för att aldrig vara den som ber om ursäkt och säger förlåt när man bråkar. Och jag vill helst inte göra det, jag hatar att erkänna att jag har fel, och om jag slipper så gör jag allt för att inte få skulden. Jag lyckas alltid vända mina fel till att det är den andre personen som fått mig göra det.
Jag har blivit lite bättre på att säga förlåt, men å andra sidan bråkar jag aldrig med Matthias heller. Vi är för lata.

4. Jag tror på spöken, på spåtanter och allt sånt. Jag är tvärsäker på att min morfar följer mig hela tiden, och att mormor vakar över Amelia, alternativt är Amelia, för de är kusligt lika och beter sig lika på olika sätt.
Jag tror att man kan se in i framtiden, och hela grejen med ödet är superallvarligt för mig.
Varje gång jag t.ex gör något dumt, typ slår på Matthias, (haha!!) så tror jag att ödet kommer straffa mig och om jag får ont i magen eller något liknande så tror jag det är ödet som hämnas.
(Nu börjar ni undra om jag är frisk på riktigt, mitt svar är : nej.)

5. Får jag välja ett enda yrke jag vill arbeta inom så vore det musik. Jag har drömt om det sen jag var fjorton, och sjöng framför spegeln, men jag vill inte bli artist, eller stå i centrum, jag vill vara som Max Martin, och alla andra producenter och låtskrivare. Det är nog det enda jag verkligen vill i livet, som jag inte tröttnat på eller glömt bort.

6. Jag kan inte dela med mig utav djupa saker till någon, jag har extremt svårt för att lita på folk, och när jag behöver prata av mig så pratar jag med mina hundar, och berättar allt som rör sig i mitt huvud, eller så pratar jag inte alls. Jag är rädd att folk ska bli rädda för mig, eller inte förstå, och jag är väl orolig att om jag säger det högt, så är det inte bara en tanke längre, utan verklighet. Därför är min sjukdom så svår för mig att hantera, jag vågar ju inte acceptera att den finns, men tvingas gå igenom allting utan att ens ventilera vad det är som sker.

7. Jag kan inte äta saker som är "sladdriga" i munnen, eller har konstig konstistens, t.ex som fiskbullar, dom sväljer jag helt och hållet, annars kräks jag, och jag kan inte äta vissa sorter av korv, köttfärs m.m för att jag är livrädd att tugga på såna där broskbitar. Jag åt inte korv eller köttfärs på fyra år när jag var yngre för jag var så rädd.
Samma sak med kaviar, jag får panik om jag råkar bita sönder ett sånt där litet ägg, då måste jag spotta ut allting och kräkas.

8. Egentligen avskyr jag sommaren. Förstår inte själva grejen med det. Jag älskar hösten, jag skulle kunna bo där det är höst året om. Jag hatar värme, jag tycker inte om att bada, eftersom jag är livrädd för öppet vatten, jag hatar att sola, eftersom jag alltid bränner mig eller får tusen fräknar i ansiktet (som om mina tjugotusen inte redan räcker), och jag hatar klänningar, kjolar och att man ska vara ute hela tiden, jag trivs bäst inomhus, för där har jag trådlöst internet, mat, och en toalett. Det är liksom det bästa jag vet. Inte sommaren.


Kul va?? Jag kanske ska göra någon annan lista... Kanske tio bästa stunderna vs tio sämsta.
Det får bli senare, nu ska jag smälta bort.
Hundarna vill inte ens gå ut, då är det alldeles för varmt. Båda gömde sig när jag frågade om vi skulle gå ut....

Ovido - Quiz & Flashcards