- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under augusti 2014

Av Sandra - 29 augusti 2014 12:09

Jaha, vår fredag blev lite konstig.
Amelia vaknade imorse och mådde inte bra, lillhjärtat.
Nu sover hon, ska ge henne lite mat senare.

Lucas ska klippa sig idag, det är dags nu efter sommaren. Blir nog jättebra.

Går in på dag 3 snusfri idag.
Det är riktigt jobbigt nu, inte för att jag vill ha nikotin men jag är van att ha någonting under läppen.
Får lägga in en makaron haha.


Av Sandra - 28 augusti 2014 18:20

Men nu ser det ut att bli min tur att genomlida något jobbigt - jag ska sluta snusa.
Sedan 16.00 igår har jag bara snusat två gånger, och det räcker tills imorgon då jag ska snusa en gång bara.

Jag tror inte på långsam nedtrappning, jag går all-in.
Hoppas på att vara klar innan helgen är slut.

Idag hade Amelia en kompis med sig hem, och Lucas ville fiska så han for iväg förut, så jag har sett på film, och nu ska jag se på The Purge, som ska vara årets skräckfilm men som jag inte sett förrän just precis nu.
Får se om den håller måttet.

Av Sandra - 27 augusti 2014 20:52

Åh, vad härligt det var förut idag när vi hämtade Lucas på dagis.
Det var inte kallt, men kändes ändå som höst och min mysiga cardigan fick äntligen komma fram från sitt gömställe längst in i garderoben.

Vi har sett på Croddarna & Röjar-Ralf, våra favoritfilmer här hemma.
Det är väl enda gången barnen kommer överens när jag är i samma rum. Hehe..

Nu ser jag på New Girl, äter chips och läser lite bloggar. :) sen kallar nog sängen på mig!

Av Sandra - 27 augusti 2014 12:54

Lucas var hemma från dagis igår eftersom sprutan inte alls var snäll med honom, och idag var det Amelias tur, så min planerade långpromenad försvann ganska snabbt, men det var nog lika bra med tanke på blåsten.

Vi ska gå och hämta lillebror om en timme ungefär, sedan ska vi både hinna baka och laga mat.
Jag är ju världsbäst på multitasking.
(Eller inte.)

Av Sandra - 25 augusti 2014 18:24

Dagen har sprungit förbi oss.
Jag hade massa saker att ta tag i imorse och fick spendera halva dagen i telefon, men nu börjar saker klarna så snart sätts flera bollar i rullning.

Lucas hade femårskoll idag, allt hade gått bra.
Amelia och hennes kompis bestämde att de skulle ha en övernattning och valde att göra det här så jag har tre barn hemma, lite ovanligt! Men allt går :) de sköter sig själva så jag är rätt uttråkad. Lucas skulle fiska med Kimpa och Matthias så de hämtade honom förut.

Imorgon skulle mamma komma förbi med lite nybakt bröd, mums.
Sedan ska jag på Apoteket en sväng, och kika på lite kläder åt barnen.

En helt okej måndag, med andra ord.

Av Sandra - 24 augusti 2014 21:36

Jag undrar varför vi har söndagar?
Egentligen? Jag vet att man i Bibeln beskriver söndagen som den sjunde dagen för att vila, men jag vilar då aldrig på söndagar!

Nej, jag städar, skriver listor, checkar av allt som ska hända, lägger fram kläder, tar fram mat tills morgondagen osv.
Och så har jag dessutom haft annat för mig idag, som tog lite tid.
Men nu är barnen hemma, båda sover så sött, och vi har börjat skriva en bok tillsammans.
Framsidan är kladd men det är arbetstiteln.


Nu ska jag bada klart, sällan jag bloggar ifrån badkaret, mitt andra hem. Imorgon står massor på agendan så jag ska sova direkt efter :)

God natt!!

Av Sandra - 24 augusti 2014 13:02

Jag har bestämt mig för att tvinga Nanna sova i köket från och med idag.
Så fort någon öppnar dörren på baksidan av huset tror hon att det är någon som ska till oss och sätter igång att gnälla, som en traktor.
Problemet är att hemtjänsten kommer var tredje timme plus att vi har en granne som jobbar nattskift, så ungefär fem gånger per natt öppnas den dörren. Vilket leder till att jag vaknar lika många gånger av hennes gnäll.

Jag har försökt att träna bort det, men jag orkar ärligt talat inte sätta mig och träna henne på nätterna, för det är bara då hon gnäller.
Så, för att få någon slags sömn så får hon sova i köket istället. Nu orkar jag inte mer.

Inatt somnade jag halv fem! Jag la mig strax efter elva, och läste i en timme, och skulle sedan sova men det var omöjligt. Hon vägrade sluta.
Så, jag har fått fem timmars sömn ungefär, om ens det.

Kul. Idag kommer barnen hem också. Kommer vara helt yr resten utav dagen. Tur de är vana!


bajshund.

Av Sandra - 23 augusti 2014 22:14

Jag har aldrig varit rädd för åska, blixt osv. Jag har avgudat de stunderna.
Det var när blixten var lagom.
Nu känns det som om den ska slå ner bredvid mig och då får tant panik!!

Jag kommer aldrig kunna somna om det här ska fortsätta. Aldrig.
Och jag som tittade på Sweet Home Alabama. Suck.
(ja jag stängde av tvn. är galet rädd om den.)

Ovido - Quiz & Flashcards