- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under februari 2015

Av Sandra - 14 februari 2015 21:01

Ja han är inte min gudson på riktigt men eftersom jag äger hans gudfar så är jag biträdande gudmor :)



Av Sandra - 14 februari 2015 10:28

Men jag har fina barn jag... Fick sovmorgon utav dom för de vet hur förkyld jag är, och de ville vara snälla. Gulle dom!

Igår fyllde Nanna år, två år redan.
Vi fick hem henne när hon var tre månader, lillgumman.


Idag ska Amelia på disco på skolan, så jag och Lucas ska givetvis kolla på Mello! Är ju ett måste ikväll om Samir Badran och Linus svenning ska vara med.

Kalaset fick vi flytta fram, då alla är sjuka just nu, alternativt inte hemma, men Lucas är cool med det och insåg ganska snabbt att han får ha kalas hela långa månaden ut haha, idag får vi ett besök och nästa gång kommer resten.


Imorgon firar dessutom jag och min karl tre år ihop. Tre långa år ;-)
Vi har tagit oss igenom mycket minsann, så jag hoppas att morgondagen blir en lugn dag.


Hoppas ni får en fin Alla hjärtans-dag! ?

Av Sandra - 11 februari 2015 09:46

God morgon!

Idag har jag väl en sak att hålla koll på bara, och det är att min nya spis kommer. Tror jag. Antingen idag eller imorgon. Jag hoppas ju på idag, för mitt tålamod är ju aldrig existerande.

Annars ska jag inte göra mer än att städa och vika tvätt. Äkta hemmafru-göra, men på eget bevåg.

Amelia ska till en kompis sen, så henne träffar jag ikväll igen. Lucas är helt inne på att det ska bli lördag, så vi kan göra tårtan med spindelmannen.
Jag gruvar mig, ska arbeta med frosting och annat "roligt"....

Hoppas ni får en fin dag i alla fall, gå försiktigt!


Snabbskiss igår kväll, rosen förstörde jag genom att spilla vatten på. Suuuuuck... Shit happens.

Av Sandra - 10 februari 2015 15:33

Idag har jag liksom noll komma noll inspiration till att existera. Lucas hostade halva natten, jag var vaken ifall han skulle kräkas av ren reflex, sedan sved mitt öga hela natten och jag kunde inte somna.

Så imorse hade hundarna kunnat smita under promenaden och jag hade inte ens märkt det..

Men, det finns värre saker!
Så, jag bestämde mig för att göra en mysig frukost/lunch åt oss när vi båda var sjuka. Amerikanska pannkakor blev det och Lucas åt nio stycken. Tänk då att en motsvarar två normalstora pannkakor. Han åt nio. Nio!! Jag förstod inte hur han fick till det.

Jag åt tre. Mätt.


Och som om inte det vore nog, till middag blir det tacopaj, nomnom.

Jag bara äter och äter.. Men så är det den tiden på månaden också hehe....

Av Sandra - 8 februari 2015 22:58

Nu är äntligen båda trollen hemma. Vi öppnade fler paket som Lucas fått, åt tårta och pysslade med presenterna. Han blev så glad. :)
I år valde jag att köpa mer nostalgiska saker som jag lekte med när jag var i hans ålder. Han tyckte allting var perfekt, han har nog aldrig varit så inne i att leka som han varit idag.

Imorgon ska jag och Lucas vara barnvakt, och Amelia ska på bio. Och så ska jag hinna tvätta. Igen. Tvättade igår också. Gillar tvättstugan mer och mer nu, kan nog bero på värmen därinne, man kan gå i linne och svettas. Hemma går jag iklädd två par tjocka strumpor, två par byxor, tre tröjor och ibland har jag mössan på mig också.
Längtar till våren...skinnjacka, mina stövlar, solglasögon, åååh...

Ska nog ta och drömma om det nu, för jag måste sova, om jag ska orka upp imorgon bitti.

??????


Älskar hur rosen blev... Men denna får jag inte behålla :(
Räknade förresten ihop ALLA färdiga skisser....ca 395 stycken än så länge, från i höstas fram till nu..
Dags för en paus? Haha.

Godnatt!

Av Sandra - 6 februari 2015 09:31

Idag tänker jag ligga i min soffa, gnälla för mig själv över att vara tjej, äta godis och se på revenge och försöka ta en tupplur, börja med yoga och bara måla tills fingrarna blöder.

Vad ska ni göra?

Av Sandra - 4 februari 2015 18:11

Idag blir min minsting sex år.
Jag kan inte förstå det.
Kan ni??

Jag har pratat med lillhjärtat och han hade fått så coola presenter och var glad över det, och ska ha första kalaset till helgen:) spännande för honom!

Jag lovade en liten teckning på Lucas:


Alla pennor är slut. Jag gråter blod. Men det gick hyfsat ändå...
Jag tog den bilden för att Lucas födelsedag här ska gå i Spidermans tecken ;)

Av Sandra - 3 februari 2015 21:41

För sex år sedan hade jag fjärilar i magen och visste att när morgonen kom skulle jag bli mamma igen, fast denna gång till en pojke.
Jag hade genomlevt en halvjobbig graviditet och konstigt nog var jag inte ett dugg nervös eller ängslig, utan jag kände mest : ut med honom!!
Något som de flesta mödrar känner på slutet tror jag.
När han kom till världen kändes det som om allt var på plats.
Jag hade två friska, underbara barn.

Jag tycker det är så otroligt häftigt att man bär på sitt barn i nio månader, utan att veta någonting om honom eller henne egentligen. Även om man kan se genom 3D hur bebisen ser ut så vet man ingenting om personligheten, om känslorna eller hur bebisen mår annat än det Mvc lyckas ta reda på.

Och sedan... är den man längtat efter så länge äntligen här.

Jag minns det fortfarande som igår.
Jag kommer alltid bära med mig minnet av den dagen, och imorgon fyller min prins, den lilla mannen i mitt liv sex år. Han är det bästa som finns tillsammans med sin syster och jag är tacksam varje dag att just jag fått chansen att vara deras mamma.

Så, imorgon ska jag skissa min son. Min solstråle och min kärlek.
Hur det blir får ni se då. :)

Idag har jag bara skissat på skoj, syns rätt bra att jag inte ens är seriös men pennorna jävlas, går sönder och har slut på bläck och de nya jag beställde verkar ha gått i ide...


Den enda jag orkat färglägga idag... Känns som om motivationen är på noll när ingenting fungerar.
Tur jag kan skissa åtminstone med blyerts.

Nu ska jag lägga mig framför några avsnitt av Revenge. Jag är måttligt kär i Aiden.


Mm-hmm!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards