- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under maj 2014

Av Sandra - 22 maj 2014 17:39

Det slog mig förut att det faktiskt är maj månad, och att maj månad snart är slut!
Går galet fort. Desto bättre är det att sommaren kommer. Jag längtar.
Har beställt mer solglasögon idag, 39 kronor kändes som en fis i rymden, klart man slår till!

Annars då... Jag och Lucas spelade fotboll i nästan två timmar idag, det var så skönt att vara ute. Sedan gjorde vi tacos till middag, för imorgon är vi bortbjudna på grillat så vårt fredagsmys spenderas inte hemma.

På tal om sommaren så håller jag på att göra en lista över kläder som ska inhandlas till mig och barnen. Min är såklart större. Men så äger jag inte lika mycket sommarkläder som mina barn heller. De har shorts, klänningar, kjolar och linnen till förbannelse.
Jag längtar tills jag får köpa lite nytt, sedan är vi redo för sommaren 2014.
Jag köper ingen bikini, bada är inte min grej om det inte är i ett badkar.

Av Sandra - 21 maj 2014 21:32

Håret är klart. Nu rör jag det inte mer. Har tappat så förbannat med hår, men...det var helt klart värt det. (Det ser mörkare ut på bilden än det egentligen är)

Amelia hade med sig en kompis från skolan idag och det var roligt. Jag bakade lite muffins åt dom och det var uppskattat. :)
Imorgon ska Lucas på dagis, och jag tänkte kanske ta en runda i elljusspåret om vädret blir lika bra som det var idag.
Struntar i min förkylning, blir galen om jag ska sitta inne.

Nåja. Nu ska jag lägga mig i soffan och sova, är galet trött..

Av Sandra - 21 maj 2014 10:54

Nu sitter jag med riktig blondering i håret, och satan vad den svider. Men, om jag har enorm tur så blir jag klar idag eller senast imorgon. En gråfärg på detta och sedan den färg jag vill ha och voila! Klar.

Givetvis lär jag knappast ha sån tur, men huvudsaken det lilla mörka som är kvar försvinner så tänker jag färga till den "riktiga färgen" eftersom jag inte ska bli platinablond, då hade jag blivit klar om en månad....

Idag ska både mammamormor komma och så skulle Amelias kompis följa med efter skolan, så jag och Lucas ska baka kladdkaka sedan till fika.
Matthias och Lucas har ju smittat mig så jag har nu också feber, huvudvärk och och ont i halsen.... Wiiie.

Av Sandra - 20 maj 2014 19:26

Det har varit full rulle halva dagen här, och med risk för att få alla att bua åt mig - äntligen kom regnet. Jag blev överlycklig. Jag och Lucas stod på balkongen och tittade ut, andades in nya luften och frös litegrann men oj så skönt det var! :)

Nu på kvällskvisten har vi spelat Uno.
Lucas tar hem segern varje gång.
Båda ungarna var trötta så jag skickade båda i säng för en stund sedan, och jag ska äta upp mitt kvällsfika och invänta Maria Wern. Även fast jag såg den i helgen så ska jag se den igen. Jag älskar ju Ewa Röse.

Av Sandra - 19 maj 2014 16:07

Igår fick vi besöka akuten med Lucas då han klagade på ryggsmärta och ont i magen... Det har gått över nu men prover ska lämnas till BVC så får vi se sedan.

Amelia har varit på skolan idag och jag har fortsatt färgat mitt hår, gick snabbare än jag trodde att få bort all färg, tack och lov.
Sen att man ser ut som en morot... det skiter man väl i.
Jag är klar innan helgen åtminstone och det gör mig glad.

Mer än så orkar jag inte skriva nu, har fullt upp nu med tvätt, handling osv.

Av Sandra - 17 maj 2014 18:32

Men idag har jag inte suttit still sen jag klev upp. Storstädat inne, sedan var Matthias snäll och hämtade upp grejerna jag köpt, sen fick han gott skruva ihop dom åt mig också;)
Mammamormor var förbi en stund, och Lucas blev plötslig dålig, mådde illa och hade ont i ryggen så han sov en timme förut och verkar piggare nu men lite febrig.
Hoppas det bara är en förkylning.

Nu har jag precis duschat och så ska jag se på film med barnen, för nu är jag trött.

Blev en ny spegel plus en skohylla, så praktisk och fin. Och barnen fick ett skrivbord, plus två pallar och det var uppskattat:)

Av Sandra - 16 maj 2014 10:31

Kom billigt undan denna gång också.
Nu saknas bara några enkla ballerinaskor :) sen får sommaren komma!

Allt är ifrån Lager 157 såklart.

Av Sandra - 15 maj 2014 19:18

Två år och tre månader, och mer ska det bli.
Jag är så glad att jag har dig i mitt liv.
Kärlek.

Ovido - Quiz & Flashcards