- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under september 2014

Av Sandra - 20 september 2014 20:09

Av Sandra - 20 september 2014 12:47

Åh vilken film den Store Gatsby var!
Helt otrolig. Lite lång men otroligt bra. Som vanligt fick jag en akut crush på Leo men det får jag i alla filmer han är med i.

Något mindre bra är att förkylningen har ett sjuhelsikes grepp om mig. Jag kan inte sova, för jag kan inte andas, och vaknar med huvudvärk som inte gett med sig än, näsan rinner, halsen känns som en bit svinto, och febern får mig att klä på mig för att i nästa sekund klä av mig....och då ska man inte ens tala om kroppsvärken. Allt gör så förbannat ont.

Just nu badar jag, för att försöka få lite lindring men jag gissar på att jag kommer kliva upp fort då det blir för varmt...

Rolig lördag.

Av Sandra - 19 september 2014 23:11


Jag vet att jag är seg när det gäller att se nya filmer, men nu ska jag börja se "the Great Gatsby". Och det slår aldrig fel när Leo är med i en film.

Av Sandra - 19 september 2014 18:24

Nyss blivit bjuden på middag från Sibylla, och tittar på the Other Woman. Jag älskar filmen.
Jag älskar ju Leslie Mann, hon är så hysteriskt rolig!

Annars då... Jag städade mina garderober och har nu plockat bort alla sommarkläder.

Jag ska bara ta det lugnt, vaknade sju imorse med huvudvärk och kunde inte ens svälja så jag har varit rätt borta idag, haha..

Av Sandra - 18 september 2014 21:28

Vi har ju alla i efterhand ångrat saker vi gjort, saker vi sagt och undrat vad vi tänkte med när vi var yngre.
Detta är min lista på vad jag önskar att jag hade vetat om när jag var mindre.

1.) Det spelar ingen roll vad någon annan säger - det är bara jag som kan avgöra saker i slutändan.

2.) Oavsett hur länge jag sover på morgonen så kommer jag inte bli piggare när jag vaknar...

3.) Kläder är inte en statussymbol, de är förbrukningsvaror. Man behöver inte pressa sig i ett par dyra och trånga jeans för att "alla andra" har såna. Vanliga jeans duger också.

4.) Man ska inte sminka sig i mörker för att det ser konstigt ut i ljuset. Då gör man ju egentligen fel och ser ännu värre ut i dagsljus.

5.) Ingen kille är värd några tårar eller jobbiga känslor. Vill han inte ha en, då är det så. Det funkar inte att försöka övertala någon till något.

6.) Klipp inte håret själv. Gör det bara inte. Det blir (nästan) aldrig bra.

7.) En finne? Ja, so what? Skippa inte skolan för den. Över hälften av alla i skolan har dessa och har jag en enda finne kan jag skatta mig lycklig. Vissa har det värre på den fronten.

8.) Gå inte bakom ryggen på dina vänner. Kommentar onödig.

9.) Våga vilja vara bra i skolan. Vem vill sitta utan betyg den dagen man ska söka jobb? Nä just det.

10.) Älska dig själv. Det finns ingen som är som dig, du är unik. Ingen är bättre eller sämre än dig, och du behöver aldrig ändra på dig för någon annans skull.

De flesta misstagen har jag själv gjort. Det är lättare när man är liten sägs det, men det är det ju inte.
Att vara ung är till och med värre nu än för tio år sedan när jag var nybliven tonåring.

Nu ska jag titta klart på Twilight, jag fick sådan lust att se filmerna eftersom jag skänkt bort böckerna.

Go team Jacob ;-)

Av Sandra - 18 september 2014 18:42


Han är bra go.
Nu sover han gott i famnen. Och vi vuxna ser på film:)

Av Sandra - 18 september 2014 10:03

ja idag gick ingenting min väg så jag tänker gott sura ett tag.
kanske går en promenad sedan bara för att få ur mig all ilska....

Av Sandra - 17 september 2014 15:51

Fick lite saker idag som jag väntat på, bland annat skal till mobilen och jeansen jag beställde.
Nu är det bara någon grej kvar sen har jag fått allting från eBay.

Nu ska jag se på en film, the Cleaner och försöka vila, har huvudvärk idag..

Ovido - Quiz & Flashcards