- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under september 2014

Av Sandra - 11 september 2014 20:52

Idag är det arton år sedan min morfar gick bort. Min goa morfar som köpte enorma Aladdin-askar vid varje jul till mig, som kom med fem liter jordgubbar på sommaren till mig och mamma med motiveringen "klart jäntan ska äta jordgubbar" och som hatade rondeller och körde runt i timmar innan han tog sig ut.
Min morfar som var ridande polis på fyrtiotalet och en högt uppsatt man under sina följande levnadsår.
Min fina morfar som gick bort alldeles för tidigt och som jag fortfarande pratar med ibland trots att jag inte kan se honom.
Du är saknad, gamle man.


Amelia har fått nästan femtio plagg tror jag idag av sin kompis, hur fina kläder som helst och vi har nu rensat hennes garderob och fått ihop till en sopsäck med kläder vi ska skänka.
Amelia ville att någon som inte har lika bra ställt skulle få kläderna, så hennes önskan är min lag.
fina kloka unge!!

Nu ska jag natta mina troll, imorgon är det äntligen fredag!

Av Sandra - 11 september 2014 12:25

..dagarna går för fort.
Så fort man vaknar så känns det som om hela dagen nästan passerat, sen ska man sova igen.

Det händer inte särskilt mycket idag. Vardagen, som vanligt.
Sitter bara och räknar ner minuterna tills barnen slutar skola och dagis.

Av Sandra - 10 september 2014 17:16


1. Jag låtsas ibland att jag har smakat vissa maträtter för att slippa smaka då jag tycker maten ser äcklig ut helt enkelt.

2. Om jag inte har min telefon bredvid mig får jag panik, på riktigt.

3. Jag älskar att driva med folk, särskilt Matthias. Jag kan hitta på hemska historier och sedan börja tokskratta efter en timme. För att vara jävlig.

4. Jag är konstig på riktigt, och tror ibland att både aliens och apor finns i rymden. Fast jag vet att det inte är så.

5. Jag är livrädd för att bli osams med folk, mest för att jag tror att saker jag anförtrott ska komma ut om man blir ovänner.

6. Jag dricker inte mjölk, inte vatten heller.

7. Jag kan säkert överleva på enbart frukt, jag äter mer frukt än någon annan jag känner.

8. Ibland brukar jag säga att jag ska bli ihop med tjejer för killar bara strular till allt. Jag skulle kunna göra det för jag gillar tjejer mer faktiskt. Tur Matthias är så feminin.

9. Jag är beroende av jobbig musik, alltså skrikmusik, och blir lugn i kroppen när jag hör sånt.

10. Jag vill ha fler barn innan jag är 28 år. Jag vill gärna inte ha barn efter jag fyllt 30 år.

11. Jag hatar modern inredning men vill gärna ha sakerna, bara för att det ska se fint ut.....

12. Jag vill ha en stor hundras, gärna en rottweiler igen, eller en annan liknande.

13. Jag hatar att prata i telefon.

14. Jag har svår beslutsångest, jag kan ändra mig tjugo gånger innan jag är nöjd.

15. Jag älskar kriminalromaner, filmer och allt som har med sånt att göra.

16. När jag dör vill jag bli kremerad och begravningen ska vara glad, ha ljusa färger och alla ska skratta mycket. Åt mig, med mig (haha), för mig.

17. Men jag vill inte bli gammal och dö.

18. Jag vill bli uppfinnare.

19. Mitt drömjobb är ett kontorsjobb, jag vill gärna jobba med folk som drabbats av olika kriser och jag vill jobba på en sån där stödlinje.

20. Jag vill ha en härlig dialekt och ibland blir jag sur över att jag är född i Norrland för våra dialekter är fula.

Av Sandra - 10 september 2014 09:50


Jag har beställt hem denna foundation, det är en lite tjockare, mer täckande foundation och kostar 185 kronor.
Den finns i massor av nyanser, jag valde Ivory eftersom jag är så ljus i hyn.
Ni får se hur det blir då jag fått hem den. :-)

Lucas är ledig idag, och det kanske är lika bra när han hostar.


Knäppgök....

Av Sandra - 9 september 2014 19:05

Min tisdagskväll ser ut som följande, plus en animerad film.

Av Sandra - 9 september 2014 14:26

Inatt har jag inte sovit en enda sekund. Jag har legat vaken och funderat, vridit på mig och svettats/frusit om vartannat.

Lucas mådde inte bra imorse sa han, men väl på dagis var allt hur bra som helst så vet inte riktigt om han fiskade efter lite sympati då jag och Amelia är sjuka. ;-)

Amelia är hos en kompis idag så hon kommer hem ikväll.

Av Sandra - 8 september 2014 21:21

Måste bara få tipsa om min primer som jag beställde förra veckan.


Denna primer anpassar sig faktiskt riktigt bra till huden.
Den gör faktiskt vad den lovar, nämligen att airbrusha hyn.
Porer blir verkligen suddiga, förminskade och efter jag lagt på foundation syns de inte alls.
Den slätar ut fina linjer, som de man har under ögonen där sminket alltid lägger sig som en kaka.
Huden blir silkeslen, och sminket sitter väldigt bra!
Jag brukar ha smink i nästan tio timmar per dag, och jag behöver inte bättra på det förutom lite puder på hakan där jag är väldigt oljig.

Jag rekommenderar verkligen denna!
Jag fick köpa denna för 122:- då jag är guldmedlem på Kicks, hehe..
Tror den går på 270:- egentligen, men det är så värt pengarna och man använder så pass lite att den håller väldigt länge tror jag.

/ Klart slut från sminkreportern.

Av Sandra - 8 september 2014 18:35

Elieanna var på besök förut en stund, vi åt mat och lekte, nu är hon hemma hos mamma igen. :)

Jag har fortfarande feber men det går väl också över.

Nu ska jag kramas med Lucas lite, innan Amelia ska hemåt.


Hann leka lite ute också, ska definitivt gå till den lekparken igen. :)

Ovido - Quiz & Flashcards