- SANDRA FRYKMAN -

Alla inlägg under september 2014

Av Sandra - 4 september 2014 21:25

Jag trodde aldrig att klyschan om att tjejer kan sitta i timmar och prata i telefon stämmer, men det har jag själv bevisat flera hundra gånger om på sistone.
Sa nyss hejdå till Mikaela efter ett samtal som varade i två timmar och fem minuter. Det är inte ens det längsta vi haft.

Mitt absolut längsta samtal i en telefon hade jag med Hanna 2004, vi pratade nästan i ett dygn, för då var Halebop rätt nytt och gratis samtal var ju drömmen för tonåringar.
Vi pratade hela sommarlovet men den dagen var vårt längsta samtal hittills.
Våra telefoner blev så varma att vi fick lägga på ibland för att låta telefonerna vila, då vi brände öronen när vi pratade.
Haha, vilka tider.

Men, jag tycker inte att sådana långa samtal är onödiga som vissa andra tycker, (ja,Matthias, jag vet att du avskyr det) utan jag ser det som en chans att uppdatera varandra, speciellt om man bor långt ifrån varandra som jag och Mikaela gör.
Jag tycker också det är roligt att minnas saker ihop, att man kan skratta sådär galet även i telefonen.

Men nu gör mitt öra ont så nu var det tur att vi la på, för en sekund till och mitt öra hade sprängts, hehe.

Nu ska jag fortsätta se på HIMYM och äta kvällsfika. Blir jordgubbar. Mums!

denna gjorde jag klar medan vi pratade förut

Av Sandra - 4 september 2014 11:41

Jag har kikat lite på Ikeas hemsida... Och jag är i himlen tror jag. Så snygga kuddar, plädar och krukor, lampor, mattor, ja allt!
Jag är i behov av tre lampor just nu, och vill ha enkla lampor då jag gillar enkel och stilren inredning.
Dessa tre ska inhandlas antingen idag eller i helgen.


Den silvriga ska jag ha i köket, då jag ännu inte har någon taklampa där förutom en standard alla kök har ovanför diskbänken.

Den lilla vita ska stå i fönstret, har en svart/vit nu som jag inte alls gillar.

Och den andra taklampan ska barnen få, vi har ju inte behövt en lampa under sommaren men nu behövs en taklampa där inne också.

Bestick är nästa punkt på listan men jag har inte hittat de perfekta besticken än..

Av Sandra - 3 september 2014 22:17

Jag har suttit och kollat efter bra KBT metoder halva dagen, jag vill ju så gärna börja med det någon gång, det slog mig nog mer än någonsin efter bilturen att jag är illa däran om jag inte ens kan åka bil i tio ynka minuter..
Jag kan gå, överallt, det stör mig inte, det är bara svårt att gå in någonstans. Lite klurigt det här, men KBT (kognitiv beteende terapi) är skitbra, verkligen.
Jag hoppas vården ger med sig och hjälper mig nu.

Jag har ju krigat i exakt ett år nu. Ett helt år i mitt liv jag missat på olika sätt. Det är inte kul, det gör mig förbannad.
Förut brukade jag vara ledsen, men nu är jag arg. Jag vill bara lära mig hur jag ska leva med det, så jag kan leva igen. Men eftersom vården varit så värdelös har jag inte kunnat göra något, privata mottagningar är dyra, likaså behandlingarna. Och jag är inte miljonär, inte sist jag kollade i alla fall...

Till något lättare, dagen har sprungit förbi i alla fall. Jag satte mig och skissade, som vanligt. Jag tycker det är skönt att mina problem handlar om skuggor, linjer och pennor som ska vässas en stund.


Den översta tog två timmar, fy....men jag är riktigt nöjd med den trots att jag bara hade vanliga skisspennor, istället för den fina märkpennan som är enklare med alla linjer.

Nu ska jag lägga mig. Och läsa. Hittat en superbra duo som skriver, och eftersom kriminalromaner är som knark för mig så har jag läst boken i ett sträck.

Godnatt!

Av Sandra - 3 september 2014 13:16

Jag har massor av saker på hjärnan idag, men ingenting vill komma ut i skrift.
Istället kan jag berätta om min otroligt dåliga dröm.

Jag var gravid i drömmen, och skulle när som helst föda.
Åker in till sjukhuset, och hamnar i ett vitt rum med en säng i mitten av rummet.
Matthias springer ut för att hämta en sköterska, för jag vet inte om jag vill föda naturligt eller med kejsarsnitt, så jag har ju panik och blir livrädd då jag avskyr smärta i alla dess former.
Men, jag bestämmer mig för att föda naturligt ändå, och eftersom det är en dröm så är bebisen ute på en krystvärk (haha, seriöst...) och det gjorde inte ett dugg ont, såklart.
Det blev en liten flicka, och Matthias kommer tillbaka med sköterskan. Ja,jag födde bebisen medans han var borta, så snabbt gick det!
Sedan, - och detta är ju faktiskt rätt sjukt - så tycker jag att bebisen ser ut att frysa, hon har inget hår på huvudet. Så jag målar dit hår, med en svart tuschpenna. I drömmen ser det ut som om hon får vanligt,svart hår men när jag vaknade så började jag fundera på om jag var helt frisk i skallen..

Så, den drömmen kommer ju jag få minnas i några timmar till, haha.. 
Nu ska jag fixa med lite småsaker jag struntat i, och se på HIMYM såklart.

Av Sandra - 2 september 2014 19:30

Idag har jag :

* städat hemmet, såg inte hemskt ut innan men när pedantisk är ens mellannamn så måste det göras. Helst tre gånger om innan den där sköna sucken över att vara klar får infinna sig.

* retat upp mig på människor. Vad är alla människors problem?? Jag lever efter enkla regler för att orka leva överhuvudtaget i denna stressade värld:
1. Sluta stressa
2. Använd inte droger och/eller alkohol, förklaring onödig
3. Ta hand om dig själv, och skit i alla andra
Har fungerat bra i tjugofyra år.
Alla andra verkar ha glömt att man kan vara GLAD för andras skull, tillåta sig själv att må bra även om man inte har samma liv som alla andra, även om man är avundsjuk. Upp och hoppa! gör nåt åt saken.

* tvekat inför att handla heminredning av den simpla anledningen att jag inte vet om jag kommer älska sakerna när de väl är på plats i hemmet.
(För övrigt är jag sjukt sugen på att åka till en strand och plocka drivved. Väldigt fint att dekorera med.)

* insett att vi alla kommer dö en dag och fått panik över att mina barn kommer att dö, mina barnbarn och deras barn och så vidare..
Något en mamma bara förstår.
Usch. Men så kom jag på att vi alla återförenas igen, då släppte paniken lite.


Jag har haft en väldigt busy dag. Som ni ser.
Jag har dessutom dömt ut Paradise Hotel & Big Brother totalt.
Det är förnedringstv och jag skäms över att vårt land kan se på något så dumt, för det är ju bevis på hur dumma vi är. Eller ni, jag tittar ju inte.

Fortfarande snusfri! Klarar jag en månad ska jag köpa nya jeans från Lager 157, klarar jag två så ska jag köpa skor därifrån och klarar jag tre månader så ska jag köpa en tatueringsmaskin!!!! Det ni.
Det har ju legat där i bakgrunden ett tag,men jag antar att det är något man måste komma fram till på egen hand, inte för att folk tjatar.
Får se hur duktig jag är på skinn bara.
(Vill inte alls göra på grisskinn, men det är det enda jag hittat...)

Nu ska jag äta pepparkakor igen. Åt fem stycken förut. Blev inte så mycket snällare men det kanske krävs tio? ;-)

Av Sandra - 1 september 2014 21:54

I nästan sju timmar har jag skissat idag. Inte oavbrutet för det skulle mina handleder aldrig orka.


Är väldigt nöjd. Saknar bara min märkpenna som Lucas förstörde haha,men jag ska beställa nytt :)

Nu ska jag se på Spartacus med Matthias, och somna. Är så trött .....

Av Sandra - 1 september 2014 10:47

Äntligen är hösten här.
Det känns mer och mer för varje dag och det är med glädje jag tar fram alla stickade tröjor, halsdukar och sköna kängor.


Något som är mindre bra är att Alwin ätit upp ett helt A4 papper plus en kork till en tuschpenna. Inatt vaknade jag av att han hulkade och sedan...ja, inga detaljer behövs.
Han fick sova med mig och natten gick bra.

Jag ska städa idag, men först ska jag se klart på filmen jag började se imorse, det är någon thriller/skräckis.
En varelse rövar bort små barn från en stad och Jessica Biel spelar huvudrollen som mamma till ett av barnen. Vet inte riktigt vad den handlar om mer för det stod inget annat på Netflix..

Hörs sen!!

Ovido - Quiz & Flashcards